وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر سرعت گرفتن طرح های اهدای زمین در راستای مردمی سازی و همچنین تقویت نظارت بر بازار مسکن و ساماندهی آن گفت: برای ساماندهی بازار اجاره و مسکن منتظر تصویب و ابلاغ قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره نمانده ایم و نظارت بر بازار مسکن و ساماندهی آن با انواع راهکارها در حال انجام است.

به گزارش اخبار ساختمان، نشست شورای مسکن روز گذشته ۸ اردیبهشت ماه به ریاست مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و با حضور دستیار ویژه وزیر و تمامی معاونان در حوزه های مسکن و ساختمان، معماری و شهرسازی، بازآفرینی شهری ایران، شرکت عمران شهرهای جدید، بانک مسکن، بنیاد مسکن، صندوق ملی مسکن و سایر حوزه ها در ساختمان دادمان برگزار شد.
بذرپاش در این نشست پس از شنیدن گزارش روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور بر نظارت بیشتر و موثرتر بر بازار مسکن تاکید کرد و خطاب به معاونان خود گفت: تسریع در اهدای زمین به منظور مردمی سازی ساخت مسکن در سال جاری حائز اهمیت است و با توجه به شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری به متقاضیان امسال واگذاری زمین به متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد که انتطار می رود تا تمامی معاونت ها بر انجام آن اهتمام داشته باشند.
عضو کابینه دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی بازار مسکن و اجاره منتظر تصویب و ابلاغ قانون ساماندهی و بازار اجاره نمانده است، توضیح داد: وزارت راه و شهرسازی به منظور ساماندهی بازار اجاره و مسکن اقدامات خود را در این بخش انجام می دهد و در عین حال پیگیر تصویب این قانون نیز هست.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اجرای نهضت ملی مسکن و تکمیل و تحویل واحدها در سال جاری تسریع شده و باید این روند تداوم داشته باشد تا تعهد دولت سیزدهم در بخش مسکن محقق شود.
جلسات شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی طبق سنوات گذشته هر هفته شنبه ها در ساختمان دادمان برگزار می شود و در این جلسات روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر، روند تامین زمین و سایر موضوعات مرتبط با بخش مسکن برای تسهیل گری در این بخش مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد.
پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *