مکش نداشتن جاروبرقی دوو یک وضعیت شایعی است که اغلب به دلیل استفاده نادرست از این دستگاه اتفاق می افتد. با توجه به اینکه مکش نداشتن جاروبرقی دوو باعث می شود تا نظافت محیط به درستی انجام نشود؛ باید برای رفع این مشکل اقدام کرد.

به گزارش اخبار ساختمان، مکش نداشتن جاروبرقی دوو یک وضعیت شایعی است که اغلب به دلیل استفاده نادرست از این دستگاه اتفاق می افتد. با توجه به اینکه مکش نداشتن جاروبرقی دوو باعث می شود تا نظافت محیط به درستی انجام نشود؛ باید برای رفع این مشکل اقدام کرد. اما قبل از رفع مشکل کم شدن قدرت این دستگاه، باید بدانید که علت مکش نداشتن جارو برقی دوو چیست؟ دانستن علت مکش نداشتن جاروبرقی دوو به شما کمک می کند تا علاوه بر رفع این مشکل، از بروز مجدد آن جلوگیری کنید. با نمایندگی جاروبرقی دوو همراه باشید تا در ادامه مطلب با برخی از دلایل کاهش مکش دستگاه جاروبرقی دوو آشنا شوید.

نشتی هوا از اتصالات جاروبرقی دوو

نشتی هوا از اتصالات جاروبرقی دوو یکی از علت های کم شدن مکش جاروبرقی است؛ که اغلب از چشم مصرف کنندگان پوشیده می ماند. با توجه به اینکه هوا به کمک اتصالات مختلف از موتور به سری اصلی جاروبرقی انتقال پیدا می کند؛ هر گونه نشتی در این اتصالات می تواند باعث شود تا قدرت واقعی به سری انتقال پیدا نکند.

امروزه در بسیاری از جاروبرقی ها روی دسته محفظه ای تعبیه شده است که مصرف کننده به واسطه آن می تواند مکش جاروبرقی را کم یا زیاد کند. اگر این محفظه باز باشد، مکش جاروبرقی کم می شود. اما در بیشتر مواقع مکش نداشتن جاروبرقی به علت وجود نشتی در لوله خرطومی اتفاق می افتد. بنابراین؛ باید تمام این لوله بررسی شود و در صورت نشتی از چسب مخصوص برای جلوگیری از نشت هوا استفاده شود.

کثیف بودن برس پارویی جاروبرقی

کثیف بودن سری یا برس پارویی جاروبرقی می تواند دومین علت مکش نداشتن جاروبرقی دوو باشد. برس پارویی علاوه بر داشتن یک محفظه برای جذب ذرات ریز، دارای برس های بسیار ریزی است که از طریق آن می تواند تمام نخ ها و پرزها و موها را از سطح موردنظر پاک کرد.

کثیف بودن برس پارویی جاروبرقی

چنانچه حجم زیادی از پرز، نخ و مو در برس ها و محفظه داخلی برس پارویی گیر کرده باشد؛ ممکن است از قدرت مکش جاروبرقی کاسته شود. اگر علت مکش نداشتن جاروبرقی دوو کثیف بودن برس پارویی باشد؛ با تمیز کردن برس و جدا کردن کثیفی ها از آن می توان این مشکل را در منزل رفع کرد.

بلند بودن طول لوله خرطومی و لوله فلزی جاروبرقی

گاهی اوقات دلیل مکش نداشتن جاروبرقی دوو ساده تر از آن چیزی است که تصور می کنید. اگر به دنبال عیب یابی مشکل کم شدن مکش جاروبرقی دوو هستید؛ بهتر است به بررسی طول لوله خرطومی و لوله فلزی جاروبرقی بپردازید.

در بسیاری از مواقع بلند بودن این لوله ها باعث می شود تا قدرت جاروبرقی در زمان طولانی تری به برس جاروبرقی انتقال پیدا کند و تصور کنید که مکش جاروبرقی کم شده است. با تنظیم دسته جاروبرقی در طول کمتر و کوچک تر کردن لوله خرطومی می توانید مشکل کم شدن مکش جاروبرقی دوو را به آسانی رفع کنید.

خراب شدن موتور جاروبرقی دوو

در صورتی که میزان قدرت مکش جاروبرقی دوو در روزهای اولیه بسیار بالا بوده است؛ اما به طور ناگهانی قدرت مکش آن به شدت کاهش پیدا کرده است؛ باید به بررسی وضعیت موتور این دستگاه بپردازید. کم شدن ناگهانی مکش جاروبرقی دوو می تواند به دلیل سوختن موتور آن باشد.

خراب شدن موتور جاروبرقی

خراب شدن و نیم سوز شدن موتور جاروبرقی اغلب با نشانه هایی چون ساطع شدن بوی سوختگی، روشن نشدن و دود کردن همراه است. اگر علت مکش نداشتن جاروبرقی دوو به دلیل سوختگی موتور باشد؛ باید برای تعمیرات آن به تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی مراجعه شود. معمولاً تکنسین های متخصص با مشاهده علائم سوختن موتور جاروبرقی، با تعویض یا تعمیر موتور می توانند مشکل کم شدن مکش جاروبرقی را رفع کنند.

کار نکردن برس چرخان جاروبرقی دوو

کار نکردن برس چرخان جاروبرقی دوو مانند جمع شدن کثیفی در برس پارویی جاروبرقی می تواند یکی از دلایل مکش نداشتن این دستگاه باشد. برس چرخان نصب شده به لوله می تواند باعث شود تا ذرات کثیفی آسان تر از سطح زمین برداشته شوند. بنابراین؛ نقش مهمی در جذب کثیفی ها دارد.

چنانچه برس چرخان خراب شود و به درستی کار نکند؛ در قدرت مکش جاروبرقی اختلال ایجاد می شود و در نتیجه محیط موردنظر به درستی تمیز نمی شود. کار نکردن برس چرخان ممکن است به دلیل خراب شدن برخی از قطعات آن باشد‌. بنابراین؛ برای عیب یابی و تعمیرات آن باید از تکنسین های متخصص در حوزه تعمیر جاروبرقی کمک گرفته شود.

گرفتگی اتصالات جاروبرقی دوو

بیشترین علت مکش نداشتن جاروبرقی دوو، گرفتگی اتصالات این دستگاه است. جاروبرقی از بخش های متعددی مانند لوله فلزی، لوله خرطومی، برس چرخان، برس پارویی و… تشکیل شده است؛ که گرفتگی هر کدام از این قطعات می تواند در مکش جاروبرقی تاثیر بگذارد.

منظور از گرفتگی، گیر کردن وسایل مختلف در آن ها است که باعث مسدود شدن جریان هوا می شود. مسدود شدن جریان هوا در این اتصالات باعث می شود تا قدرت موتور به سری اصلی انتقال پیدا نکند و در نتیجه از میزان مکش جاروبرقی کاسته شود.

کثیف شدن فیلتر جاروبرقی دوو

در بسیاری از موارد بلااستفاده شدن فیلتر جاروبرقی به دلیل گیر کردن حجم زیادی از گرد و غبار و آلودگی ها می تواند علت مکش نداشتن جاروبرقی دوو باشد. در جاروبرقی دوو از نوعی فیلتر برای جذب ذرات آلوده و جلوگیری از ورود آن ها به موتور دستگاه استفاده می شود‌.

کثیف شدن فیلتر جاروبرقی

اگر این فیلتر بیش از حد کثیف شود، توانایی خود را برای جذب آلودگی ها از دست می دهد. با جذب نشدن آلودگی ها توسط فیلتر جاروبرقی، حجم زیادی گرد و غبار روی موتور را می پوشانند و باعث داغ شدن بیش از و کم شدن قدرت مکش جاروبرقی می شوند. برای رفع این مشکل کافیست تا فیلتر را بشویید یا آن را با فیلتر جدید تعویض کنید.

پر شدن یا پاره شدن مخزن زباله جاروبرقی دوو

تمام جاروبرقی های موجود در بازار دارای مخزن یا کیسه ای هستند؛ که آلودگی ها و ذرات ریز غذا و کثیفی در آن جمع می شوند. در صورتی که به دلیل جاروکشی مداوم، فضای کیسه جاروبرقی پر شده باشد؛ مکش جاروبرقی تا حد زیادی کاهش پیدا می کند؛ که معمولاً با خالی کردن کیسه یا مخزن مشکل مکش نداشتن جاروبرقی دوو رفع می شود.

اما علاوه بر پر شدن مخزن، پاره شدن کیسه می تواند باعث کاهش مکش جاروبرقی شود. در واقع زمانی که کیسه سوراخ باشد؛ ذرات و کثیفی ها به موتور می چسبند و باعث کاهش مکش این دستگاه می شوند. با تعویض کیسه آسیب دیده می توان علت مکش نداشتن جاروبرقی دوو را در عرض چند دقیقه در منزل رفع کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *