نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شهرداری های شهر‌های دارای بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را مکلف کردند تا واحد‌های مسکونی خالی از سکنه واقع در شهر‌ها را شناسایی کنند و اطلاعات آن را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند.

به گزارش اخبار ساختمان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه هشتم خرداد) گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را بررسی کرده و مواد ۶ و ۷ این طرح را به تصویب رساندند.
بر اساس ماده ۶ این طرح؛ متن زیر به عنوان تبصره ۵ به ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات های مستقیم الحاق می شود:
شهرداری های شهر‌های دارای بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت مکلف هستند واحد‌های مسکونی خالی از سکنه واقع در شهر‌ها را شناسایی کنند و اطلاعات آن را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند و وزارت راه و شهرسازی موظف است بر اساس اطلاعات سامانه ملی املاک و اسکان کشور، اطلاعات دریافتی را صحت سنجی نماید و پس از تایید، جهت اخذ مالیات متعلقه موضوع ماده (۵۴ مکرر) قانون مالیات های مستقیم به سازمان امور مالیاتی معرفی نماید.
صددرصد درآمد حاصل از مالیات بر خانه های خالی شناسایی شده توسط شهرداری ها به حساب شهرداری شهر‌های محل اخذ مالیات صرفا برای احیای بافت های فرسوده و اتخاذ تدابیر لازم برای ساخت خانه برای افراد بی بضاعت واریز می شود.
دستورالعمل اجرایی این ماده توسط وزارت کشور و با همکاری وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی (سازمان امور مالیاتی) و راه و شهرسازی ظرف مدت یک ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تهیه می شود و به تصویب هیات وزیران می رسد.
بر اساس ماده ۷ این طرح؛ در ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات های مستقیم پس از عبارت «هر واحد مسکونی واقع در کلیه شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت»، عبارت «و کلیه شهر‌های جدید» اضافه می گردد.
دانشجو

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *