دستگاه nvr یکی از کلیدی‌ترین سخت‌افزارهای سیستم دوربین مداربسته تحت‌شبکه است؛ اما چرا این دستگاه اهمیت زیادی دارد؟ بهترین نوع دستگاه ان وی ار برای سیستم دوربین مداربسته خانه کدام است؟

به گزارش اخبار ساختمان، سیستم‌های دوربین مداربسته در دو نوع کلی «تحت‌شبکه» و «توربو اچ دی» طراحی شده و بسته به محل مورد‌استفاده و انتظارات افراد، انتخاب می‌شوند. دستگاه nvr یکی از کلیدی‌ترین سخت‌افزارهای سیستم دوربین مداربسته تحت‌شبکه است؛ اما چرا این دستگاه اهمیت زیادی دارد؟ بهترین نوع دستگاه ان وی ار برای سیستم دوربین مداربسته خانه کدام است؟ هنگام خرید انواع nvr به کدام نکات باید توجه کنیم؟ در ادامه مقاله به‌تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد.

دستگاه nvr چیست؟

دستگاه ان وی ار یکی از مهم‌ترین بخش‌های سیستم دوربین مداربسته تحت‌شبکه به‌شمار می‌آید که وظیفه ضبط تصاویر و نمایش آن‌ها را برعهده دارد. این دستگاه‌ها به‌وسیله ورودی پورت LAN به سوئیچ شبکه متصل می‌شوند و عملکرد آن‌ها مشابه دستگاه‌های DVR در سیستم‌های توربو اچ دی است؛ البته به‌خاطر داشته باشید که قیمت دستگاه‌های NVR در مقایسه با همتای DVR آن‌ها بالاتر بوده، اما به‌دلیل کیفیت بهتر و امکانات بیشتر از آن‌ها در سطوح مختلف امنیتی استفاده می‌شود.

بهتر است بدانید که عبارت NVR مخفف Network Video Recorder بوده که به معنای دستگاه ضبط تصویر سیستم تحت شبکه است. دستگاه nvr در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود که هرکدام از آن‌ها از نظر تعداد کانال‌ها، رزولوشن، کیفیت ضبط، تعداد هاردهای قابل پشتیبانی، دارابودن فناوری‌های مختلف و… با یکدیگر تفاوت دارند. در بخش بعدی مقاله به معرفی انواع دستگاه ان وی آر خواهیم پرداخت و شما را بهترین گزینه برای سیستم‌های دوربین مداربسته خانه آشنا خواهیم کرد.

انواع nvr برای سیستم دوربین مداربسته خانه کدام‌اند؟

انواع nvr برای سیستم دوربین مداربسته خانه کدام‌اند؟

دستگاه‌های NVR را می‌توان بر‌اساس پارامترهای مختلفی از‌جمله کیفیت ضبط، تعداد هاردها و… دسته‌بندی کرد؛ اما رایج‌ترین و کارآمدترین نوع دسته‌بندی این سخت‌افزارها، دسته‌بندی براساس تعداد کانال‌های آن‌ها است. درواقع، تعداد کانال‌های هر دستگاه نشان می‌دهد که NVR مدنظر می‌تواند به‌طور هم‌زمان از چند دوربین مداربسته پشتیبانی کند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد ارتقا سیستم دوربین مداربسته خود را در آینده دارید، بهتر است نوعی از دستگاه nvr را انتخاب کنید که تعداد کانال بالاتری داشته باشد.

از انواع nvr بر‌اساس تعداد کانال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۴ کانال

nvr 4 کانال ساده‌ترین نوع این سخت‌افزارها بوده و می‌تواند به‌طور هم‌زمان از ۴ دوربین مداربسته پشتیبانی کند. به‌دلیل سادگی و پشتیبانی از تعداد دوربین‌های کم و محدود از آن‌ها در اماکنی با سطح امنیتی پایین استفاده می‌شود.

۸ کانال

دستگاه‌های NVR ۸ کانال دارای عملکردی مشابه همتای ۴ کاناله خود هستند؛ اما می‌توانند تصاویر ۸ دوربین را به‌طور هم‌زمان دریافت و ثبت کنند.

۱۶ کانال

دستگاه nvr ۱۶ کاناله یکی از رایج‌ترین سخت‌افزارهای مورد‌استفاده در سیستم‌های مداربسته اماکنی با سطح امنیتی متوسط یا بالا است. این دستگاه‌ها می‌توانند از ۱۶ دوربین به‌طور هم‌زمان پشتیبانی کنند و بسیار پرفروش هستند.

۳۲ کانال

دستگاه ان وی ار ۳۲ کانال از کاربردی‌ترین دستگاه‌های ضبط تصویر سیستم‌های دوربین مداربسته شرکت‌ها و ادارات محسوب می‌شود و از ۳۲ دوربین تحت شبکه پشتیبانی می‌کند.

۶۴ کانال

ان وی آر ۶۴ کانال کاربردی‌ترین دستگاه‌ ضبط تصویر برای اماکن بزرگ و حساس، با تعداد دوربین‌های زیاد محسوب می‌شود. استفاده از دستگاهی با پهنای باند بالا که بتواند تا ۶۴ دوربین تحت شبکه را پشتیبانی کند، کار نظارت و مدیریت تصاویر را راحت می‌کند. این سخت‌افزارها به هاردهایی با ظرفیت بالا نیاز دارند و عموما در اماکنی گسترده و با سطح امنیتی بالا مورداستفاده قرار می‌گیرند.

۲۵۶ و ۱۲۸ کانال

دستگاه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ کانال NVR در اماکن عمومی ساده و خانه‌ها مورد‌استفاده قرار نمی‌گیرند؛ بلکه عموما از آن‌ها برای کنترل مناطق نظامی استفاده می‌شود. دانشگاه‌ها و کارخانه‌هایی که فضاهای مجزای زیاد و گسترده‌ای دارند نیز می‌توانند از انواع ۱۲۸ و ۲۵۶ کانال این دستگاه‌‌ها استفاده کنند.

تا این قسمت از مقاله با انواع دستگاه nvr آشنا شدید؛ اما بهترین نوع این سخت‌افزارها برای استفاده در سیستم‌های دوربین مداربسته خانه کدام است؟

وظیفه دستگاه nvr چیست؟

در پاسخ باید گفت که عموما از nvr 4 کانال برای ضبط تصاویر دوربین‌های مداربسته خانه‌ها استفاده می‌شود؛ زیرا خانه‌ها فضایی محصور هستند و نیاز نیست که از تعداد دوربین بالا برای کنترل امنیت آن‌ها استفاده کرد؛ قیمت nvr 4 کانال نیز پایین بوده و به همین دلیل، از آن‌ها به‌عنوان گزینه‌ای برای خرید اقتصادی یاد می‌شود.

لازم به ذکر بوده که در منازلی با متراژ بالا و مساحتی گسترده می‌توان از دستگاه‌های ان وی ار ۸ کاناله نیز استفاده کرد؛ همچنین پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد نصب دوربین جدید در آینده را دارید، بهتر است خرید نوع ۸ کاناله دستگاه‌های NVR را در اولویت خود قرار دهید.

وظیفه دستگاه nvr چیست؟

تا به این قسمت از مقاله با انواع دستگاه‌های NVR آشنا شدید؛ اما این دستگاه‌ها چه وظایفی را انجام می‌دهند؟ از‌جمله کاربردها و وظایف آن‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

* آرشیو‌بندی، تاریخ‌نگاری و ضبط تصاویر دوربین‌های مداربسته سیستم تحت شبکه؛
* نمایش لوکال تصاویر روی مانیتورهای اتاق کنترل؛
* استریم یا پخش زنده تصاویر روی تلفن همراه کاربران؛
* به‌کاربردن فناوری‌های مختلف سیستم از‌جمله تشخیص چهره (اجرای این فناوری‌ها به مدل دستگاه بستگی دارد)؛
* ذخیره‌سازی تصاویر دوربین‌ با حالت‌های ضبط مختلف؛
* تامین برق دوربین‌های مداربسته (زمانی دستگاه nvr این کار را برعهده دارد که از نوع POE باشد).

علاوه‌بر موارد گفته‌شده، این دستگاه‌ها وظیفه تنظیم نور، رنگ، وضوح و… تصاویر ضبط شده را نیز برعهده دارند.

هنگام خرید دستگاه nvr به کدام ویژگی‌ها توجه کنیم؟

بهتر است قبل از خرید دستگاه‌های NVR نکات زیر را مطالعه کرده و براساس آن‌ها بهترین گزینه را انتخاب کنید:

* تعداد کانال‌های دستگاه را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که جواب‌گوی نیاز خانه شما در زمان حال و آینده باشد.
* اگر جزئیات فیلم‌های ضبط شده برایتان مهم است، باید از دستگاه‌هایی با رزولوشن بالای ۶ مگاپیکسل استفاده کنید.
* تمامی دستگاه‌های NVR دارای هارد SATA هستند؛ ظرفیت آن‌ها را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید؛ مشورت با کارشناس متخصص می‌تواند در این زمینه کارگشا باشد.

اگر دوربین‌های سیستم شما باکیفیت و به‌روز هستند، بهتر است دستگاه ان‌وی‌آری را تهیه کنید که پهنای باند بالاتری داشته باشد.

خرید دستگاه nvr

خرید دستگاه nvr

در این مقاله اشاره کردیم که دستگاه nvr یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه به‌شمار می‌آید که وظیفه ضبط و پردازش تصاویر را برعهده دارد. این دستگاه‌ها در انواع مختلفی از‌جمله ۴، ۸، ۱۶، ۳۲، ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ کانال تولید می‌شوند و نوع ۴ کاناله آن‌ها از رایج‌ترین دستگاه‌ها برای سیستم دوربین مداربسته خانه به‌شمار می‌آید.

قیمت nvr 4 کانال پایین بوده و گزینه‌ای اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود. در زمینه خرید دستگاه‌های NVR سوالی دارید؟ آن را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید تا از مشاوره تخصصی و رایگان بهره‌مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *