دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: ۵۲ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن در کشور آماده شده است.

به گزارش اخبار ساختمان، روح الله اکبری اظهار داشت: پیش بینی می شود از چهار میلیون مسکن تعریف شده یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در اراضی ۹۹ ساله دولتی اجرایی ‌شود، از این تعداد واحد یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد آن در شهرهای موجود و ۶۰۰ هزار واحد آن در شهرها و شهرک های جدید تعریف شده است.
وی ادامه داد: افزون براین ۸۰۰ هزار واحد مسکن روستایی، ۶۰۰ هزار واحد مسکونی بازآفرینی شهری و ۸۰۰ هزار واحد نیز در اراضی خود مالکی تعریف شده است. تاکنون عملیات اجرایی یک میلیون و ۹۳۰ هزار واحد مسکونی در بخش بازآفرینی شهری، روستایی، خود مالکی و ۹۹ ساله آغاز شده است.
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: در نهضت ملی مسکن لزوماً برای شروع تسهیلات نیاز به پروانه نیست بلکه پیش پروانه کفایت می کند. ۵۲ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن در کشور مهیا شده و تاکنون از محل طرح ویژه جوانی جمعیت ۳۵ هزار قطعه زمین برای خانواده هایی که صاحب فرزند سوم خود شده اند، تامین شده است.
اکبری در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال کار ساخت مسکن پیچیده و سخت است اما در هر صورت دولت مردمی سیزدهم با تمام اینها پای کار این چهار میلیون ساخت مسکن آمده است. همه ما شاهد کسری بودجه در کشور هستیم و می دانید همین هزینه ها به شدت برای دولت دشوار است اما همچنان تلاش ها صورت می گیرد تا کار زودتر به اتمام رسد.
بازار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *