تایل ترمو چوب دارای ویژگی‌های فنی متعددی است که استفاده از آن یه نسبت به سایر کفپوش‌های پلاستیکی و چمن مصنوعی انتخاب هوشمندانه‌ تری محسوب می‌شود.

به گزارش اخبار ساختمان، ترمووود کف دارای دو نوع تایل ترموود و ترمووود شاخه الواری می‌باشد.

* تایل ترموود: تایل ترموود دارای دو نوع چوب ترموود ایرانی و فنلاندی ساخته می‌شود. و در پنل‌هایی با تعداد 3 پروفیل چوبی ساخته شده و سپس بر روی یک پنل پلاستیکی نصب می‌شوند.

* ترموود شاخه‌ای یا الواری: ترموود کف یا الواری نیز مانند تایل ترمووود از دو نوع ترمووود فنلاندی و ایرانی تولید می‌شود. ترموود شاخه‌ای با ضخامت 16،19 و 21 میلیمتر مناسب استفاده در کف حیاط، کف سالن پذیرایی و کف تراس یا بالکن است.ترموود الواری بر خلاف تایل ترموود بر روی پنل پلاستیکی نمی‌شود. و در زیر آن از چوب‌های زیرساز روسی به‌ کار برده می‌شود.

مشخصات تایل ترموود

مشخصات تایل ترموود

تایل ترمو چوب دارای ویژگی‌های فنی متعددی است که استفاده از آن یه نسبت به سایر کفپوش‌های پلاستیکی و چمن مصنوعی انتخاب هوشمندانه‌ تری محسوب می‌شود. ویژگی‌های تایل ترمووود به شرح زیراست.‎های چوبی به شرح زیر هستند.

ضخامت تایل چوبی: ضخامت تایل ترمووود در صورتی که از چوب ترمو ایرانی استفاده شود 16میلیمتر و 19 میلیمتر است. ودر صورتی که از تایل ترموود فنلاندی استفاده کنیم، ضخامت 16میلیمتر، 19 میلیمتر و 21 میلیمتر استفاده می‌شود.

کاربرد تایل ترموود:

* تایل ترمووود در کف بالکن و تراس
* کف باغ یا حیاط
* کف سالن خانه‌ها و ساختمان‌ها
* کف سرویس بهداشتی

با استفاده از تایل چوبی در کف تراس یا بالکن، حیاط، باغ و سرویس بهداشتی علاوه بر زیبایی فضا باعث، عدم ورود جانوران موذی به داخل ساختمان خود می‌شوید. زیرا در زیر تایل‌ها پنلی از جنس پلاستیک وجود دارد که با چسب مخصوص به زمین متصل می گردد، و حشرات به دلیل عدم وجود فضا و اکسیژن از بین می‌روند.

قیمت تایل ترموود:

قیمت تایل ترمو وود با توجه اینکه از ترمو چوب ایرانی یا خارجی استفاده شود، قیمت‌ها متغییراست.

قیمت تایل ترموود ایرانی:

* قیمت تایل ترموود ایرانی با ضخامت 16 میلیمتر: 60 هزار تومان تا 65 هزار تومان
* قیمت تایل ترموود ایرانی با ضخامت 19 میلیمتر: 65 هزار تومان تا 70 هزار تومان

قیمت تایل ترموود فنلاندی:

* قیمت تایل ترموود فنلاندی با ضخامت 16 میلیمتر: 90 هزار تومان تا 95 هزار تومان
* قیمت تایل ترمو وود فنلاندی با ضخامت 19 میلیمتر:95 هزار تومان تا 100 هزار تومان
* قیمت تایل ترمووود خارجی با ضخامت 21 میلیمتر: 100 هزار تومان تا 110 هزار تومان

مزایا و معایب تایل ترموود

مزایا و معایب تایل ترمووود:

قابلیت شستشو: ترموود بر خلاف سایر انواع چوب‌ها قابلیت شستشو دارد و ضد آب می‌باشد.
قابلیت رنگ: چوب ترمو را می‌توان به رنگ‌های مختلفی ماهگونی، قهوه‌ای روشن، سفید و… رنگ‌آمیزی کرد.
عدم کپک زدن و آفات حشرات: ترموود همیشه از آفات و حشرات به دلیل اینکه تا دمای 210 درجه در کوره گرما دیده می‌شود؛ در امان است.
قابلیت ضد حریق: چوب ترموود این قابلیت را دارد که تبدیل به چوبی با خاصیت ضد حریق شود، و ضد آتش بودن چوب یکی از شروط اخذ دریافت مجوز ساختمان است.

مقایسه استفاده از تایل ترموود و ترموود شاخه‌ای برای کف

برای ترمووود کف می‌توان از تایل ترموود و ترموود شاخه‌ای استفاده می‌شود که هر دو از نظر کیفیت چون جنس هردو ترموود ایرانی یا فنلاندی هستند، تفاوتی با یکدیگر ندارد. اما از نظر قیمت، ضخامت و کاربرد با یکدیگر متفاوت هستند که در جدول زیر به مقایسه آنها می‌پردازیم.

نوع ترموود

قیمت

ضخامت

کاربرد

تایل ترموود

از 60 هزار تومان تا 190 هزار تومان با توجه به اینکه از ترموود ایرانی استفاده میشود یا ترموود فنلاندی.

تایل ترموود ایرانی و فنلاندی در ضخامت‌های 16 و 19 میلی‌متر عرضه‌ می‌شوند.

در صورتی که بخواهید برای فضاهایی مساحت آنها کمتر از 12 متر است از کفپوش‌چوبی استفاده شود، استفاده از تایل چوبی گزینه مناسب‌تری است. زیرا هر قطعه تایل ترموود 900 سانتی‌مترمربع است.

ترمووود کف یا ترموود الواری

قیمت هر متر مربع ترموود از 350 هزار تومان تا 2 میلیون و 800 هزار تومان با توجه به ضخامت، ایرانی یا فنلاندی بودن می باشد.

ترمووود کف در ضخامت 16میلیمتر،19میلیمتر و 21 میلیمتربه فروش می‌رسد.

در صورتی که بخواهید برای فضاهای بیشتر از 12 مترمربع از ترموود استفاده کنید، انتخاب ترموود کف یا الواری انتخاب بهتری است. زیرا ترموود های شاخه‌ای در طول‌های 3 متری و 4 متری با عرض 110 سانتی‌متری وجود دارد.

در نتیجه در هنگام نصب و برشکاری حداقل میزان چوب، هدر می‌رود.

از مقایسه داده‌ جدول بالا نتیجه می گیریم، در صورتی که برای مساحت های بیشتر 12مترمربع، ترمووود برای کف می‌خواهیم استفاده کنیم، انتخاب ترموود شاخه‌ای یا الواری و در صورتی که بخواهیم برای فضا‌هایی با کمتر از 12 مترمربع از کفپوش چوبی استفاده کنیم، تایل ترموود گزینه اقتصادی‌تری است.

نکات خرید تایل ترموود

نکات خرید تایل ترموود:

* دریافت ضمانت نامه: با دریافت ضمانت نامه از شرکتی که از آن ترموود را خریدید، باعث می‌شود که در صورت آسیب دیدن چوب ترمو بر اثر حشرات، کپک، آفات و… شرکت مبدا تایل ترموود ایرانی را برای شما تا 7 سال و تایل ترموود خارجی تا 20 سال تعویض نماید. لازم به ذکر است که نکته‌ای که ذکر کردیم حتما باید در برگه گارانتی ذکر شود شرکت رها چوب اراِئه دهنده انواع محصولات ترموود به علت داشتن مجوز از سازمان راه مسکن و شهرسازی میتواند برای محصولاتی مه از جنس ترموود ایرانی هستند تا ضمانت نامه 10 ساله و برای محصولا ترموود فنلاندی گارانتی 30 ساله صادر نماید.

* بررسی تایل قبل از خرید: اخیرا مشاهده شده است، بعضی از فروشندگان ترمو اقدام به ایجاد وب سایت‌ها صوری کرده و ترمو چوب را با قیمت ارزان به فروش می‌رساند ولی هنگامی که بار به دست مصرف کننده رسیده است، مشخصات چوب با کیفیت را نداشته است. بنابراین حتما قبل از ارسال بار را حتما در محل مرکز فروش چوب ترمو حاضر شوید و بار را شخصا تحویل بگیرید و سپس تمامی مبلغ را ترموود ها را پرداخت نمایید.

* مقایسه قیمت مراکز فروش متعدد: قیمت ارزان چوب ترمو را نباید هرگز دلیل خرید چوب از شرکت‌های فروش ترموود باشد، زیرا چوب ترموود دارای کیفیت‌های متنوعی می‌باشد. و چوب‌های درجه 2 و 3 حفر‌ه‌ها و سوراخ‌های متعددی دارند و گره‌های چوب اغلب گره غیر استاندارد یا اصطلاحا گره سوخته دارند. و هیچ گونه ضمانت نامه ای برای این نوع چوب ترمو ارزان قیمت ارائه نمی‌شود و پس از مدت کوتاهی چوب ترمو آسیب دیده و غیرقابل استفاده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *