صیقلی کردن، ترمیم شکستگی ها، صاف و هموار کردن ناخنک های سنگ، با استفاده از دستگاه های ساب زن و ابزار های ساینده را کفسابی می‌گویند.

کفسابی چیست؟

صیقلی کردن، ترمیم شکستگی ها، صاف و هموار کردن ناخنک های سنگ، با استفاده از دستگاه های ساب زن و ابزار های ساینده را کفسابی می‌گویند.

خدمات کفسابی انواع کف پوش های: سنگ، گرانیت، موزاییک، بتن، سرامیک و پارکت قابل انجام است.

کفسابی برای از بین بردن آسیب هایی عمیق وسطحی در سنگ است.

کفسابی

مورد استفاده از کفسابی برای کدام آسیب ها است؟

۱- لکه های کوچک

در اثر ریختن قهوه، چایی، آب لیمو، سرکه بر روی سنگ. لکه های کوچک و گردی در سطح ایجاد می‌شود. بخاطر نفوذ سریع تمیز کردن آن با دست ممکن نیست. از کفسابی برای تمیز کردن این لکه‌ها استفاده می‌شود.

۲- ناهمواری و ناخنک در سنگ

زمانی که سنگ به تازگی فرش می‌شود. ناخنک های بین بندهای آن ایجاد می‌شود. این موضوع کاملا عادی است. اما ناهمواری جزئی که در سطح ایجاد می‌شود، در کیفیت ظاهری سنگ بسیار تاثیر گذار است.

نمایش و زیبایی اصلی سنگ، بخاطر براقیت یک دست آن است، ناهمواری بین بندها از انعکاس یک دست نور جلوگیری می‌کند.

کفسابی مراحل کاملی از تراش کاری و صیقل دوباره روی سنگ را انجام می‌دهد، برای بندهای خالی از مواد رزین و اپوکسی برای همرنگ سازی و پر کردن استفاده می‌شود.

۳- حذف آسیب های مخرب مواد شوینده

بعضاً در اثر استفاده از شوینده های قوی یا ضعیف، رده های آن در سنگ باقی می‌ماند. نواری که این مواد روی سنگ ایجاد می‌کند، اوایل باعث ایجاد سفیدک و بعد از رفت و آمد سیاه می‌شود.

دلیل این موضوع از بین رفتن یک میل از عاج سنگ است. بخاطر اسیدی که این مواد دارد، یک لایه سنگ را می‌سوزاند‌.

انجام کفسابی تمام این مشکلات را از سنگ حذف کرده و از برگشت آن در سطح جلوگیری می‌کند.

۴- ترمیم و همرنگ سازی سنگ

استفاده از مواد بندکشی ضعیف همچون دوغاب های سیمانی، یا استفاده از رزین های درجه پایین در کارخانه، دوام زیادی در سنگ نخواهد داشت. زیبایی سنگ به براقیت و بندهای یک دست آن است. اگر شکستگی در سنگ ایجاد شود یا بندهای آن خالی شود، خیلی زود سیاهی در آن پر شده و ظاهرش زشت می‌شود.

در دومین مرحله از کفسابی تمام بندهای سنگ خالی می‌شود، با مواد مخصوص رزین و اپوکسی همرنگ، بندها و شکستگی های آن ترمیم می‌شود، در پایان کفسابی صیقل کاری را روی این مواد انجام می‌دهد. که باعث مقاوم سازی و صیقلی و براقیت می‌شود.

مراحل کامل کفسابی چیست؟

مراحل انجام فرایند کامل کفسابی چیست؟

برای رسیدن به کیفیت صدرصدی در هر کف پوش، باید مراحل کار آن بصورت کامل رعایت شود. استفاده از مصالح با کیفیت و استاندارد در کفسابی تاثیر زیادی در ماندگاری وبراقیت دارد.

۱- بازدید و آسیب شناسی سنگ

قبل از هر اقدامی متخصص کفسابی سنگ را بازدید می‌کند. اگر تجربه و مهارت متخصص کافی باشد، تمام ایرادات سنگ را شناسایی کرده و مراحل کامل آن برای انجام کار با کیفیت را برنامه ریزی می‌کند. بازدید قبل از اقدام برای کفسابی علاوه بر رفع ابهامات در تسریع روند پروژه نیز تاثیر گذار است.

۲- انتخاب و خرید مصالح مورد نیاز

در کفسابی، برای هر نوع کف پوش سنگ، گرانیت و موزاییک از مصالح مختلفی استفاده می‌شود. همانطور که جنس این سنگ ها با یک دیگر متفاوت است. ساینده ها و مواد بندکشی آن نیز تفاوت دارد.

کفساب قبل از شروع کار باید این ابزارها را تهیه کند.

ابزار کفسابی و تاثیرات زیست محیطی

استفاده از ابزار های شیمایی و نامرغوب ممکن است در عوامل زیست محیطی تاثیر گذار باشد، استفاده از ابزار و مواد غیر سمی می‌تواند این آسیب ها را به حداقل برساند و صفر کند. قیمت ابزارهای غیرشیمیایی بالاتر بوده و حتما باید در برنامه ریزی خود آن هارا لحاظ کنید.

۳- اتصال برق سه فاز و شروع کفسابی

اگر سنگ ها نیاز به لایه برداری داشته باشد، باید از دستگاه سه فاز که قدرت بیشتری دارد استفاده شود. اتصال برق دستگاه از اتاق آسانسور یا کنتور برق مخصوص سه فاز توسط کفساب انجام می‌شود.

بعد از اتصال برق دستگاه، کار کفسابی شروع می‌شود.

۴- لایه برداری و همرنگ سازی بندها

ابتدا لایه کاملی از سطح به اندازه یک تا سه میل تراش داده می‌شود. بندهای سنگ خالی شده و با مواد همرنگ پر می‌شود.

۵- پرداخت و پایان کار

در آخرین مرحله از لقمه های شاین کریستالی برای براق کردن و بازگرداندن جلای سنگ استفاده می‌شود. بعد از اتمام کار تمام سطح بصورت یک دست براق شده و سنگ شفاف و صیقلی می‌شود.

ویژگی های کفسابی چیست؟

ویژگی های کفسابی چیست؟

* کفسابی تمام ناخنک های سنگ را هموار می‌کند.
* بندها و شکستگی ها کامل ترمیم شده و همرنگ می‌شود.
* ماندگاری کفسابی در سطوح حداقل 5 سال است.
* بعد از انجام کفسابی نظافت سنگ آسان می‌شود.
* لقمه های شاین کریستالی، سطح سنگ را ضد آب کرده و از نفوذ کثیفی ها جلوگیری می‌کند.
* سنگ های نشست کرده با کفسابی ترمیم می‌شود.

بهترین زمان انجام کفسابی چیست؟

یکی از نکات کلیدی برای رسیدن به کیفیت دلخواه در سنگسابی زمان استفاده از آن است، اگر در زمان درست اقدام کنید، عاید بیشتری برای شما خواهد داشت.

۱- کفسابی بعد از فرش کردن سنگ

سنگ های که به تازگی فرش شده است، دوغاب های معمولی برای آن اجرا می‌شود. استفاده از کفسابی باعث مقاوم سازی بندها و طول عمر بیشتر آن می‌شود.

۲- اجرای کفسابی بعد از تعمیرات

زمانی که اقدام به بازسازی و تعمیرات در خانه می‌کنید( تعویض کابینت، نقاشی، کناف، کاغذ دیواری). کفسابی باید آخرین اقدام شما در بازسازی خانه باشد.

انجام کفسابی بعد از تعمیرات علاوه بر افزایش کیفیت و براقیت سنگ، تمام کثیفی های حاصل از بازسازی را نیز تمیز کرده و نظافت آن را تسریع می‌بخشد.

قیمت کفسابی چقدر است؟

قیمت کفسابی چقدر است؟

محاسبه قیمت کفسابی بر اساس نوع سنگ، متراژ، نوع کفسابی مورد نیاز محاسبه می‌شود.

سنگ های که سختی آن بالا است، قیمت بیشتری در کفسابی دارد. سنگ های سخت همانند گرانیت و اسلب های چینی.

۱- کفسابی سنگ ساب نخورده

اگر سنگ ها قبلاً کفسابی نشده است، قیمت آن بصورت کامل محاسبه می‌شود. هزینه بندکشی و ترمیم با اپوکسی یا رزین جداگانه محاسبه می‌شود.

۲- کفسابی سنگ ساب خورده

سنگ های که قبلا کفسابی شده است، 50% کار پیش رفته، هزینه کفسابی این نوع سطوح نصف می‌شود.

کفسابی موزاییک چیست؟

کفسابی علاوه بر سنگ و گرانیت، یک تکنیک مناسب برای افزایش کیفیت و مقاوم سازی موزاییک است.

مراحل انجام کفسابی در موزاییک ۵-۸ بار است، براقیت موزاییک در کفسابی پنج برابر کارخانه است. کفسابی برای موزاییک: نشست کردن، سیاه شدن، خالی شدن بندها را ترمیم می‌کند.

روغن های که روی موزاییک ریخته است و با روش های دستی از بین نمی‌رود در چند قدم ساده با کفسابی به حالت قبل باز می‌گردد.

کفسابی راه پله

کفسابی راه پله

از دیگر خدمات ویژه کفسابی، تمیز کردن سنگ های راه پله در پله پاگرد است. کفسابی راه پله با دو نوع دستگاه کوچک و تک فاز انجام می‌شود. مشکلات سیاه شدن پله ها بخاطر ریختن مواد شوینده، با کفسابی کامل برطرف می‌شود. هزینه کفسابی راه پله در مقابل تعویض سنگ ها بسیار کم و مقرون بصرفه است.

انتخاب یک متخصص یا شرکت خوب برای انجام کفسابی

اگر نیاز به انجام خدمات کفسابی در تهران یا کفسابی در کرج دارید. می‌توانید از شرکت کفسابی نیل خدمات دریافت کنید. این شرکت با ۱۵ سال سابقه کاری درخشان، با انجام نمونه کار، مشاوره و بازدید رایگان یکی از بهترین شرکت های کفسابی در تهران و کرج است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *