پلتفرم‌های ملکی در ایران روند رو به رشدی را طی کرده‌اند و در فضایی سخت، به نوعی بلوغ را نیز تجربه کردند. اما در این میان، مقایسه با همنوعانشان در کشورهای توسعه یافته کمی سخت است. پلتفرم‌های اصلی در بازار املاک ایران اغلب غیر ملکی هستند. به عبارت دیگر، به صورت تخصصی روی این حوزه کار نکرده‌اند و البته طبیعی است.

به گزارش اخبار ساختمان، پلتفرم‌های ملکی در ایران روند رو به رشدی را طی کرده‌اند و در فضایی سخت، به نوعی بلوغ را نیز تجربه کردند. اما در این میان، مقایسه با همنوعانشان در کشورهای توسعه یافته کمی سخت است. پلتفرم‌های اصلی در بازار املاک ایران اغلب غیر ملکی هستند. به عبارت دیگر، به صورت تخصصی روی این حوزه کار نکرده‌اند و البته طبیعی است.

بازار مشتریان این پلتفرم‌ها هر روز با نوع از بخش‌نامه‌ها و سیستم‌های دولتی روبرو هستند که هیچ کدام، آتش‌بسی برای این قشر محسوب نمی‌شود.

در حالی که ادبیات مشاورین به صورت افلاین و انلاین در حال بحث است، اما درمیانه پلتفرم‌ها، دولت و مشاورین، به طور مشخص دو قشر، نادیده گرفته شده‌اند. جستجوگران و سازندگان.

پلتفرم‌های کوچکتر نیز که در حیطه تخصصی‌تری کار می‌کنند،‌ هر چند فرآیندهای خود را از بازیگران اصلی به ارث برده‌اند ولی همگی توجه بسیار کمی به تجربه کاربری مشتری دارند و به دنبال ویژگی‌های فنی چشم‌گیرتر و یا ساختن سبد خدمات هستند.

اما حالا یک استارتاپ به نام «ملاک» به جای صرفا تمرکز بر ویژگی‌های فنی، بر روی تجربه کاربری، متمرکز شده است.

ملاک از ابتدای تابستان ۱۴۰۳ عملا وارد بازار شده است و تلاشش را بر روی تجربه‌ای مشتریانش از کار با این برنامه گذاشته است.

علیرضا حاتمی،‌ مدیرعامل ملاک می‌گوید: محور فعالیت‌های ما شامل سادگی فعالیت‌ها،‌ انطباق شخصیتی با محصول و تجمیع ویژگی‌هایی که به واقع، کاربردی باشند. به عبارت دیگر، ملاک ترکیبی از سیستم فایلینگ، CRM، شبکه اجتماعی و تبلیغات است که به ساده‌ترین شکل ممکن با هم ترکیب شده‌اند.

وی در خصوص روند رشد برنامه گفت: در حال حاضر، با توجه به آمارهای گوگل، ماهیانه در حدود ۸۸ هزار بازدید کننده یکتا از این سیستم بازدید می‌کنند و بیش از ۳۰۰ مشاور نیز در این پلتفرم ثبت‌نام کرده و فعالیت می‌کنند که عمده آن‌ها در اصفهان و به صورت پراکنده در شیراز، یزد و مشهد می‌باشند که همگی احراز هویت شده‌اند.

حاتمی در خصوص هزینه استفاده از خدمات این سیستم می‌گوید که نسخه پایه رایگان است که همین نگارش، بسیار فراتر از نسخه‌های پولی است که سایر پلتفرم‌ها ارایه می‌دهد. او تاکید می‌کند که نسخه‌های حرفه‌ای باید واقعا حرفی برای گفتن داشته باشند و محدود کردن مشتریان در چهارچوب‌های فعلی و جزیره‌ای، دیگر کارایی ندارد و تجربه سفر مشتریان را به هم می‌ریزد.

ملاک در سال ۱۴۰۲ توانست از شرکت عقیق نقش جهان در اصفهان، برای راند اول سرمایه جذب کند و در حال حاضر نیز در دفتر مرکزی آن مستقر است. این شرکت در سال ۱۴۰۳ عضو اتاق بازرگانی ایران و عمان نیز شد و به دنبال حضور سریع خود در کشورهای همسایه است.

همچنین حمیدرضا پاکروان، مدیرعامل شیپور در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ در مصاحبه‌ای با مجله پیوست گفته بود، ملاک پتانسیل خوبی برای رشد دارد و از همکاری آینده با این پلتفرم خبر داده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *