در سال‌های اخیر، تعداد دانشجویان بین‌المللی که مایل به  تحصیل در آلمان هستند، افزایش یافته است . این دانشگاه در حال حاضر از هدف خود برای میزبانی از 350000 دانشجوی بین‌المللی تا سال 2020 فراتر رفته است، با 359000 دانشجوی بین‌المللی که در سال 2017 ثبت نام کرده‌اند. عوامل پشت سر این افزایش شامل شهرت خوب دانشگاه‌های آلمان، استانداردهای زندگی و اقتصاد آلمان، همراه با این واقعیت است که بسیاری از دانشجویان قادر به انجام این کار هستند. تحصیل رایگان – اگرچه دانشجویان غیر اتحادیه اروپا اکنون ملزم به پرداخت شهریه برای تحصیل در بادن-وورتمبرگ هستند.

در حالی که اکثر برنامه‌ها به زبان آلمانی تدریس می‌شوند، فرصت‌هایی برای تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی وجود دارد  ، با انتخاب رو به رشدی از  برنامه‌های انگلیسی زبان  که برای دانشجویان بین‌المللی طراحی شده‌اند.

برنامه های انگلیسی زبان در حال حاضر در  سطح کارشناسی ارشد ، به ویژه در علوم اجتماعی و موضوعات مرتبط با تجارت، نسبتاً رایج است. آنها در حال حاضر به طور گسترده در سطح کارشناسی نیز در دسترس هستند – بنابراین با کمی صبر و تحقیق، ممکن است شما نیز این شانس را داشته باشید که در آلمان به زبان انگلیسی تحصیل کنید.
نحوه تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی …

دانشجویان بین‌المللی که زبان آلمانی را به زبان  نمی‌آورند  ممکن است برای جمع‌آوری اطلاعات صحیح در مورد نحوه تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی، به‌ویژه در مقطع کارشناسی، دشوار باشد. اگرچه بسیاری از دانشجویانی که برای تحصیل در آلمان جذب می شوند با شهریه رایگان انگیزه دارند، یافتن برنامه های رایگان به زبان انگلیسی در دانشگاه های دولتی کار آسانی نیست. زیرا اکثر دوره های کارشناسی در دانشگاه های آلمان به زبان آلمانی تدریس می شوند.

ابزار  جستجوی برنامه بین المللی  از DAAD (سرویس تبادل دانشگاهی آلمان) در حال حاضر 116 برنامه کارشناسی را پیدا می کند که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند، که بسیاری از آنها دارای عنوان بین المللی هستند. وقتی جستجو برای نشان دادن مدارک لیسانس و بدون شهریه محدود می شود، تنها 60 برنامه باقی می ماند.

بنابراین، ممکن است برای تحصیل دوره انتخابی خود در آلمان به زبان انگلیسی، نیاز به پرداخت شهریه در یک دانشگاه خصوصی داشته باشید. این لزوماً یک فاجعه نیست – ممکن است هزینه ها همچنان کمتر از سایر مقاصد تحصیلی محبوب باشد.

ابزار جستجوی دیگری  که توسط Study-in.de ارائه شده است، در حال حاضر 231 مدرک لیسانس انگلیسی را در آلمان پیدا می کند. باز هم، برخی از این ها توسط دانشگاه های خصوصی ارائه می شود که هزینه های خود را تعیین می کنند، که بسیاری از آنها زیر 10000 یورو (~11200 دلار آمریکا) در هر ترم هستند.

هم اکنون می توانید به راحتی دوره های آموزش زبان انگلیسی در آلمان را با ابزار تطبیق رایگان ما که دارای بیش از 900 برنامه در اروپا است، جستجو کنید.

به عنوان مثال،  دانشگاه خصوصی جاکوبز برمن  تنها دانشگاه آلمانی است که در ابزارهای جستجو ظاهر می‌شود و لیسانس انگلیسی در برنامه ریاضیات را ارائه می‌دهد، با شهریه 20000 یورو (22200 دلار آمریکا) در سال. این دانشگاه همچنین تنها مدرک کارشناسی روانشناسی انگلیسی را ارائه می دهد که در جستجو ظاهر می شود، مجدداً 20000 یورو در سال – اگرچه می توانید مدرک مدیریت بازرگانی و روانشناسی را به صورت رایگان در دانشگاه فورتوانگن بخوانید.

متوجه خواهید شد که برخی از موضوعات بیشتر از بقیه به زبان انگلیسی ارائه می شوند. به عنوان مثال، تعداد زیادی از گزینه های آموزش انگلیسی در موضوعاتی مانند  تجارت ،  مطالعات انگلیسی / آمریکایی و  مهندسی وجود دارد .

گزینه های دیگر برای تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

گزینه های جایگزین وجود دارد. به عنوان مثال، مدرسه تجاری پاناروپایی  ESCP Europe  فرصت تحصیل در شهرهای پایتخت سه کشور (لندن، پاریس/مادرید و برلین) را در برنامه لیسانس مدیریت خود با 14000 یورو در سال برای دانشجویان اتحادیه اروپا یا 19000 یورو ارائه می دهد. (21280 دلار آمریکا) در سال برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا.

ESCP Europe همچنین برنامه های تحصیلات تکمیلی را به زبان انگلیسی در هر پنج پردیس اروپایی خود (در برلین، لندن، مادرید، پاریس، تورین و ورشو) از جمله برنامه کارشناسی ارشد مدیریت ارائه می دهد.

برای تحصیل رایگان در آلمان به زبان انگلیسی، ممکن است بخواهید فراتر از مشهورترین دانشگاه های آلمان نگاه کنید و موسساتی را در نظر بگیرید که شاید کوچکتر، تخصصی یا حرفه ای باشند. به عنوان مثال، می‌توانید دانشگاه‌های علوم کاربردی آلمان ( Fachhochschulen ) را در نظر بگیرید که مسیرهای تخصصی‌تری برای یادگیری برای ایجاد فارغ‌التحصیلان بسیار ماهر در بخش‌های علم و فناوری ارائه می‌دهند. این گزینه می تواند برای کسانی که در حال حاضر مسیر شغلی خود را ترسیم کرده اند و مایلند مهارت های عملی در رشته خود را در کنار مدرک شناخته شده به دست آورند، خوب باشد.

قبل از  درخواست ، مطمئن شوید که در مورد شهرت موسسه در زمینه انتخابی خود تحقیق کنید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که مؤسسه مدارک لازم را برای حرفه شما ارائه می دهد، زیرا برخی از آنها به جای مدرک کامل، فقط دیپلم ارائه می دهند.
دانشگاه های آلمان که برنامه های زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی را ارائه می دهند

در حال حاضر تنها تعداد محدودی برنامه به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی در دانشگاه های برتر آلمان وجود دارد. با توجه به ماهیت کمیاب این برنامه ها، اگر واقعاً می خواهید در یک دانشگاه پیشرو تحصیل کنید، ممکن است مجبور باشید در انتخاب رشته خود کمی انعطاف پذیر باشید.

در زیر لیست کوتاهی از فرصت‌های موجود برای دانشجویان کارشناسی برای تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان در دانشگاه‌هایی که در  رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS وجود دارد، آورده شده است . این به هیچ وجه یک لیست جامع نیست و دوره های جدید به طور مداوم در حال توسعه هستند، بنابراین مهم است که خودتان تحقیقات بیشتری را انجام دهید – با استفاده از جستجوهای آنلاین، DAAD، رتبه بندی ها، سایت ها / انجمن های دانشجویی و سایر سازمان هایی که مشاوره و راهنمایی ارائه می دهند.

دانشگاه فرایبورگ

دانشگاه فرایبورگ علاوه بر ارائه طیف وسیعی از برنامه‌های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی، یکی از معدود دانشگاه‌های آلمانی است که برنامه‌ای در  سطح لیسانس ارائه می‌کند که به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد در مقطع کارشناسی هنر (BA) یا لیسانس تحصیل کنند. علوم (BSc)، بسته به رشته آنها. دانشگاه فرایبورگ دارای شهرت بین المللی قوی است و در  رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2020 در رتبه 169 قرار دارد .

Georg-August-Universität Göttingen، در رتبه 181  در رتبه بندی جهانی،  مدرک کارشناسی در علوم اکوسیستم مولکولی ارائه می دهد  که به زبان انگلیسی تدریس می شود. این مدرسه همچنین تعدادی از برنامه های فارغ التحصیلی بین المللی را ارائه می دهد.

دانشگاه لایپزیگ

شما می توانید برای لیسانس در مطالعات آمریکایی و لیسانس در مطالعات بین المللی فیزیک به زبان انگلیسی در دانشگاه لایپزیگ که در حال حاضر رتبه 531-540 را در رتبه بندی جهانی دارد، تحصیل کنید.

دانشگاه بین المللی علوم کاربردی برلین

تمامی برنامه ها در این دانشگاه علمی کاربردی به زبان انگلیسی تدریس می شوند. با این حال، شما باید شهریه 7200 یورویی (8050 دلار آمریکا) بپردازید. آنها برنامه هایی را در دو دانشکده، معماری و طراحی، به علاوه مدیریت بازرگانی ارائه می دهند. برنامه های تدریس شده به زبان انگلیسی عبارتند از: کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA)، کارشناسی ارشد طراحی داخلی، لیسانس طراحی داخلی، لیسانس معماری، لیسانس طراحی محصول، لیسانس طراحی گرافیک و ارتباطات بصری و همچنین لیسانس مدیریت بازرگانی با تمرکز بر مدیریت بین المللی و بازاریابی یا روانشناسی سازمانی و تجارت و مدیریت دیجیتال به عنوان یک برنامه جداگانه.

دانشگاه علوم کاربردی راین وال

دانشگاه علوم کاربردی راین وال که یک دانشگاه دولتی با گرایش بین المللی است، مدارک لیسانس مختلفی را که به زبان انگلیسی تدریس می شود، از جمله روابط بین الملل، گردشگری پایدار و تنوع جنسیتی ارائه می دهد. هیچ شهریه ای وجود ندارد، بنابراین دانشجویان فقط باید هزینه ترم را بپردازند که در حال حاضر 302.88 یورو (~ 340 دلار آمریکا) است.
دانشگاه هایی در آلمان که برنامه های تحصیلات تکمیلی بین المللی را ارائه می دهند

Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg  – برنامه های کارشناسی ارشد بین المللی به زبان انگلیسی
Ludwig-Maximilians-Universität München  – فارغ التحصیل “دوره های تدریس شده به زبان انگلیسی” (ETC)
Technische Universität München (TUM)  – برنامه های تحصیلات تکمیلی بین المللی به زبان انگلیسی
Universität Freiburg  – برنامه های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی
دانشکده مالی و مدیریت فرانکفورت  – طیف وسیعی از برنامه های تدریس شده به زبان انگلیسی
موسسه فناوری کارلسروهه (KIT)  – برنامه های تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی
Humboldt-Universität zu Berlin  – برنامه های کارشناسی ارشد بین المللی به زبان انگلیسی
Georg-August-Universität Göttingen  – برنامه های تحصیلات تکمیلی بین المللی به زبان انگلیسی
دانشگاه RWTH آخن  – برنامه های کارشناسی ارشد بین المللی به زبان انگلیسی
Freie Universität Berlin  – برنامه های کارشناسی ارشد بین المللی به زبان انگلیسی
Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn  – برنامه های کارشناسی ارشد بین المللی به زبان انگلیسی
Universität Hamburg  – برنامه های کارشناسی ارشد دو زبانه و انگلیسی زبان
ESCP اروپا  – برنامه های کارشناسی ارشد مدیریت و تجارت بین المللی به زبان انگلیسی (بر اساس پردیس های ESCP در برلین، لندن، مادرید، پاریس، تورین و ورشو)

دانشگاه فردریش الکساندر ارلانگن-نورنبرگ  – مجموعه ای از برنامه های کارشناسی ارشد که به طور کامل یا جزئی به زبان انگلیسی تدریس می شود.

لطفا توجه داشته باشید که این یک لیست جامع نیست. برای لیست کامل دانشگاه های آلمان که در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS 2020 قرار دارند، از  این صفحه دیدن کنید . همچنین می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد برنامه‌های فارغ‌التحصیلی بین‌المللی ارائه شده در مؤسسات پیشرو آلمان در  وب‌سایت TU9 بیابید ، که فهرستی از دوره‌های موجود در 9 دانشگاه مهندسی و فناوری متمرکز که گروه TU9 را تشکیل می‌دهند، دارد

برای پاسخ به تمام سوالات خود در مورد تحصیل در خارج از کشور در آلمان، به لیست  سوالات متداول ما در مورد تحصیل در آلمان مراجعه کنید .

این مقاله در ابتدا در فوریه 2015 منتشر شد. به طور مرتب به روز می شود، آخرین بار در ژوئن 2019.

محتوای بیشتری مانند این می خواهید؟  برای عضویت رایگان سایت ثبت نام کنید  تا به‌روزرسانی‌های منظم و فید محتوای شخصی خود را دریافت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *