ساندویچ پانل پشم سنگ یک نوع مصالح ساختمانی است که از دو لایه معمولاً فلزی (مانند فولاد یا آلومینیوم) با یک لایه میانی از فوم پشم سنگ تشکیل شده است. این پانل‌ها به طور خاص برای عایق‌بندی صوتی و ساخت یک سازه نسوز و ضد حریق استفاده می‌شوند.

به گزارش اخبار ساختمان، ساندویچ پانل پشم سنگ یک نوع مصالح ساختمانی است که از دو لایه معمولاً فلزی (مانند فولاد یا آلومینیوم) با یک لایه میانی از فوم پشم سنگ تشکیل شده است. این پانل‌ها به طور خاص برای عایق‌بندی صوتی و ساخت یک سازه نسوز و ضد حریق استفاده می‌شوند.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد ساندویچ پانل پشم سنگ در کنار وزن کم آن و مقاومت مطلوبش در برابر رطوبت، این مصالح را به صدر لیست پروژه‌های متنوع ساختمانی آورده‌اند. ساخت ساختمان‌های صنعتی، تجاری و مسکونی و به خصوص پروژه‌های خاصی که باید آکوستیک یا نسوز باشند، از جمله کاربردهای این پانل‌ها هستند.

در این مقاله، به معرفی و بررسی ویژگی‌های اصلی ساندویچ پانل پشم سنگ پرداخته و کاربردهای آن را در صنعت ساخت و ساز بررسی خواهیم کرد.

مشخصات ساندویچ پانل پشم سنگ

نوع فوم عایق میانی

پشم سنگ (پشم معدنی)

نوع ورق دو طرف

گالوانیزه یا آلوزینک

دانسیته

120 kg/m³ به بالا

ضریب انتقال حرارتی

0.054 (W/(m·K به بالا

بیشترین دمای قابل تحمل

حدود 1000 درجه سانتی‌گراد

ساندویچ پانل پشم سنگ چیست؟ ساندویچ پانل پشم سنگ

فوم پشم سنگ چیست؟

فوم پشم سنگ از الیاف معدنی به دست می‌آید. به همین دلیل به آن پشم معدنی هم می‌گویند. ریشه این فوم در سنگ‌‌هایی مانند بازالت است. بازالت از فعالیت آتشفشان‌ها تولید می‌شود و از ذوب کردن آن به فوم پشم سنگ می‌رسند.

از این فوم برای کاربردهای بسیار گسترده و متنوعی استفاده می‌شود. از عایق‌کاری لوله‌ها، ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی گرفته تا ساخت ساندویچ پانل‌های سقفی و دیواری.

پشم سنگ یک جزء طبیعی مشتق‌شده از زمین است. این ماده باید استخراج و خرد شود و تحت فرآیندی قرار گیرد که انرژی و هزینه‌های نسبتاً زیادی را در پی دارند. به همین خاطر است که قیمت ساندویچ پانل پشم سنگ نسبت به بعضی گزینه‌‌های دیگر بالاتر است.

معرفی ساندویچ پانل پشم سنگ

ساندویچ پانل پشم سنگ چیست؟ ساندویچ پانل پشم سنگ

ساندویچ پانل‌ها مصالحی با دوام بالا هستند که مسئولیت عایق‌بندی سازه را به خوبی هرچه تمام‌تر اجرا می‌کنند. اما هر پانلی برای هر سازه‌ای مناسب نیست. اگر سازه‌ای دارید که باید آکوستیک باشد یا در صورت آتش‌سوزی بتواند چند ساعت مقاومت کند، پشم سنگ همان عایقی است که می‌تواند یک ساندویچ پانل بی‌نقص را برای شما بسازد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این پانل‌ها، کاهش قابل توجه دمای داخل و خارج ساختمان است. با توجه به اینکه حدود ۶۰% از انرژی مصرفی در ساختمان‌ها برای گرمایش و سرمایش استفاده می‌شود، استفاده از ساندویچ پانل‌های پشم سنگ می‌تواند به طور قابل توجهی به کاهش مصرف انرژی و صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی کمک کند.

بر اساس این ویژگی‌ها، ساندویچ پانل‌های پشم سنگ چندین سال است که به عنوان یک راه حل کارآمد، اقتصادی و سبُک برای عایق‌بندی حرارتی و صوتی در ساختمان‌ها ایفای نقش می‌کنند.

ساندویچ پانل پشم سنگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

در مورد ویژگی‌های پشم سنگ در وهله اول می‌توانیم به همان شاخصه‌هایی اشاره کنیم که موجب شده‌اند ساندویچ پانل‌ها تا این حد محبوب و پراستفاده باشند. ویژگی‌هایی از جمله:

* وزن کم
* نصب آسان
* طول عمر بالا
* امکان تعمیر قسمتی از سازه
* دارای حداقل ضایعات ساختمانی
* طرح و رنگ متنوع و سازگار با طرح سازه

اما از این خواص عمومی که بگذریم، باید درباره ویژگی‌های اختصاصی‌تر این پانل‌ها اشاره کنیم. در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های ساندویچ پانل پشم سنگ را مرور می‌کنیم.

عایق صوتی بی‌نظیر

وقتی صحبت از ویژگی‌های ساندویچ پانل با عایق پشم سنگ است، بدون معطلی باید به جذب فوق‌العاده صدا اشاره کنیم. قدرت جذب صدای پشم سنگ تا 52 دسی‌بل و حتی بالاتر است. اگر می‌خواهید صدای داخل یا خارج سازه، از دیوارها عبور نکنند، ساندویچ پانل پشم سنگ بهترین گزینه پیش روی شما است.

مقاومت خیره‌کننده در برابر آتش

بعضی سازه‌ها ریسک آتش‌سوزی بالاتری دارند. غیر از عایق پشم سنگ، عایق‌هایی مانند پلی اورتان PIR هم در برابر آتش مقاوم هستند. اما هیچ عایقی در بحث نسوز بودن به پای پشم سنگ نمی‌رسد. پشم سنگ می‌تواند تا دمای حدود 1000 درجه سانتی‌گراد و تا 240 دقیقه در برابر آتش مقاومت کند.

عایق حرارتی

الیاف جداگانه پشم سنگ، رسانای حرارت هستند. اما وقتی این عایق در قالب رول یا ورق تولید می‌شود، یک دیوار محکم در برابر عبور گرما می‌سازد. دیواری که به اندازه فوم پلی اورتان ضریب انتقال پایینی برای حرارت ندارد؛ اما به نوبه خود انرژی را حفظ کرده و از انتقال آن جلوگیری می‌کند.

مقاوم در برابر رطوبت

در سازه‌های مختلف گاهی آب به داخل بافت دیوارها یا سقف رسوخ می‌کند. ساندویچ پانل پشم سنگ می‌تواند مقدار زیادی آب را در خود نگه دارد. البته پشم سنگ ضد آب نیست. از طرفی میزان زیادی آب را در خود جذب می‌کند. بنابراین نباید برای زمان طولانی آب را داخل خود نگه دارد.

کاربرد ساندویچ پانل پشم سنگ چیست؟

ساندویچ پانل پشم سنگ چیست؟ ساندویچ پانل پشم سنگ

ساندویچ پانل پشم سنگ هر جا که بحث آکوستیک و ضد حریق بودن دارای درجه اهمیت بالایی باشد، به عنوان گزینه اول مطرح می‌شود. البته همان‌طور که دیدید، سایر خواص عایق آن نیز مطلوب هستند. بنابراین در مجموع از این نوع پانل‌ها بسته به تشخیص متخصص این حوزه می‌توان در سازه‌های زیر استفاده کرد:

* استودیوها
* ورزشگاه‌ها
* آموزشگاه‌ها
* انواع سوله با درصد احتمال آتش‌سوزی بالا
* و…

انواع ساندویچ پانل پشم سنگ

ساندویچ پانل پشم سنگ چیست؟ ساندویچ پانل پشم سنگ

در ساخت ساندویچ پانل‌‌های پشم سنگ، اغلب فوم پشم سنگ را با ورق‌های فولادی آلوزینک و گالوانیزه ترکیب می‌کنند. این پکیج یک ترکیب فوق‌العاده است که معمولاً بیشترین مقاومت را برای سازه به ارمغان می‌آورد.

اما به طور کلی بر اساس این که از چه نوع ورق‌هایی در دو طرف این پانل‌ها استفاده شود، آنها را به دسته‌های زیر تقسیم می‌کنند. هر یک از این ساندویچ پانل‌ها ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند که باید با توجه به نیازهای مختلف ساختمانی انتخاب و استفاده می‌شوند. دقت کنید که فوم عایق میانی در همه این پانل‌ها پشم سنگ است.

1/ ساندویچ پانل پشم سنگ با روکش فلزی

این نوع پانل دارای یک لایه خارجی و داخلی فلزی با یک لایه میانی از پشم سنگ است. وزن کم و عملکرد بالای آنها در عایق‌بندی حرارتی و صوتی، کاربردشان را در ساختمان‌های صنعتی، تجاری و مسکونی روزبه‌روز بیشتر می‌کند.

2/ ساندویچ پانل پشم سنگ با روکش آلومینیومی

در لایه‌های خارجی این نوع ساندویچ پانل پشم سنگ، به جای روکش فلزی، از ورق‌های آلومینیومی استفاده می‌شود. این نوع پانل‌ها بیشتر در محیط‌هایی استفاده می‌شوند که نیاز بالایی به مقاومت در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی دارند.

3/ ساندویچ پانل پشم سنگ با روکش PVC

در این نوع پانل‌ها یک روکش PVC روی ورق‌های فلزی خارجی کشیده شده است که ضدآب و مقاوم در برابر شرایط محیطی مختلف هستند. این دسته از پانل‌ها مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند. به همین خاطر نیز بیشتر در بخش‌هایی از ساختمان‌ها استفاده می‌شوند که با شرایط محیطی مرطوب مواجه هستند. مکان‌هایی مانند حمام‌ها و آشپزخانه‌ها.

چطور ساندویچ پانل پشم سنگ را اینترنتی سفارش دهیم؟

ساندویچ پانل پشم سنگ چیست؟ ساندویچ پانل پشم سنگ

مجموعه‌هایی مانند بهترین شرکت تولید کننده ساندویچ پانل ایران که فعالیت گسترده‌ای در ارسال سفارش‌ها به شهرهای مختلف دارند، شما را در مراحل سفارش و خرید راهنمایی خواهند کرد. برای شروع کافی است با شماره 05136228800 با مشاوران بهترین شرکت تولید کننده ساندویچ پانل ایران تماس بگیرید. شما مشخصات پروژه، از جمله نوع کاربری و متراژ را با این مجموعه مطرح می‌کنید. کارشناسان ما در انتخاب بهترین نوع ساندویچ پانل شما را راهنمایی می‌کنند.

بهترین شرکت تولید کننده ساندویچ پانل ایران پس از تولید سفارش شما و تست و ارزیابی‌شان، آنها را به شهر شما ارسال می‌کند. کارخانه بهترین شرکت تولید کننده ساندویچ پانل ایران در شهر شاندیز مشهد مستقر است. اما شما می‌توانید سفارش خود را از شهر خود به راحتی و فقط با تماس تلفنی سفارش دهید. ما به عنوان تولیدکننده به طور مستقیم با مشتریان کار می‌کنیم تا دانش و تجربه این حوزه را بدون واسطه در پروژه‌های کوچک و بزرگ تزریق کنیم.

خرید ساندویچ پانل پشم سنگ از بهترین شرکت تولید کننده ساندویچ پانل ایران؛ سفارشی و بر اساس استانداردهای روز

ساندویچ پانل پشم سنگ در طول چند سال اخیر کارایی خود را به پیمانکاران و سازندگان، به خصوص در ساخت سازه‌های ضد حریق و آکوستیک ثابت کرده است. البته وجود پشم سنگ در هسته میانی پانل‌ها برای رسیدن به نتیجه ایده‌آل کافی نیست! این سفارش محصولات از یک مجموعه معتبر است که نتیجه را تضمین می‌کند.

بهترین شرکت تولید کننده ساندویچ پانل ایران در سال 1402 عناوینی نظیر «واحد نمونه صنعت کشور» را از آن خود کرده است. پیش بردن صفر تا صد مراحل تولید بر اساس استانداردهای بین‌المللی مانند CE اروپا، از اصول بدیهی و همیشگی این مجموعه بوده است. برای قیمت ساندویچ پانل پشم سنگ با شماره 05136228800 در ارتباط باشید. سازه شما با هر کاربری یا هر ابعادی که باشد، بهترین شرکت تولید کننده ساندویچ پانل ایران با افتخار در تأمین مصالح مدرن آن همراهتان خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *