یکی از سیستم های سرمایشی قدرتمند و محبوبی که سالیان سال است توسط ما ایرانی ها استفاده می‌شود، کولر آبی است. این کولر ها که در ظرفیت ها و مدل های مختلف در بازار موجود اند، جزو محبوب ترین محصولاتی هستند که دارای بازدهی بالایی هستند.

به گزارش اخبار ساختمان، امروزه با پیشرفت تکنولوژی وسایل سرمایشی زیادی در مدل ها و انواع مختلف به بازار عرضه شده اند. اولین اولویت خریداران وسایل سرمایشی مصرف پایین انرژی و بازدهی بالای آن است که باعث نشود هر ماه هزینه های زیادی را برای مصرف برق پرداخت کنند. یکی دیگر از اولویت هایی که باید در نظر بگیریم فضای مورد نظر است که در ادامه بیشتر به آن میپردازیم.

یک سیستم سرمایشی مناسب مانند کولر گازی، کولر آبی، پنکه و … باید از یکسری ویژگی ها برخوردار باشد، از جمله قیمت مناسب. ویژگی دیگری که باید به آن دقت کنیم، راه اندازی سیستم است که باید بتوانیم به راحتی آن را نصب و با آن کار کنیم. یکی از سیستم های سرمایشی قدرتمند و محبوبی که سالیان سال است توسط ما ایرانی ها استفاده می‌شود، کولر آبی است. این کولر ها که در ظرفیت ها و مدل های مختلف در بازار موجود اند، جزو محبوب ترین محصولاتی هستند که دارای بازدهی بالایی هستند. در این مقاله به برسی کولر های آبی و پنکه ها و چند نمونه از برند های محبوب بازار می‌پردازیم.

کولر آبی معمولی (پوشالی) و کولر آبی سلولزی

کولر های آبی ابتدا با نام کولر پوشالی وارد بازار شدند که واسط تبخیر آب پوشال بوده، این کولر ها دارای مزیت ها و معایبی هستند، اما با این حال همانطور که گفته شد دارای محبوبیت بالایی هستند و همواره در بیشتر مناطق ایران مورد استفاده قرار میگیرند. کولر آبی در صورتی که به خوبی نصب و با توجه به متراژ مورد نظر تهیه و استفاده شود، میتواند بازدهی خیلی خوبی را به همراه داشته باشد.

کولر آبی های سلولزی چند سالی می‌باشد که به بازار عرضه شده اند و مدل های پیشرفته همان کولر های معمولی هستند با این تفاوت که به جای استفاده از پوشال از سلولز (ترکیب فیبر و کاغذ) استفاده شده. فرق بین این دو این است که پوشال یک بافت غیر متغیر دارد و بعد از ریختن آب روی آنها پس از مدتی جابجا شده و با افت 20% همراه است، در صورتی که در کولر های سلولزی به دلیل یکنواخت بودن جنس سلولز، هوای گرم به داخل آنها نفوذ نمی‌کند و آب را تا حد زیادی در خود نگه میدارد. همین موضوع نیز باعث شده تا عملکرد کولر آبی های سلولزی بیشتر از نوع پوشالی باشد. در ادامه به برسی قیمت کولر آبی آبسال و همچنین برند ایران شرق می‌پردازیم.

قیمت کولر آبی

برند های مختلفی در کشور ما کولر آبی را در انواع مختلف تولید می‌کنند. از جمله ایران شرق و آبسال که سالیان زیادی است که مشغول به تولید لوازم خانگی های با کیفیت هستند. این دو گروه صنعتی دارای بیش از 40 سال فعالیت در زمینه تولید وسایل سرمایشی مختلف هستند و با به کار گیری دانش متخصصین ایرانی نسبت به تولید کالای با کیفیت اقدام میکنند. قیمت کولر آبی ایران شرق و همینطور برند آبسال نسبت به سایر برند های موجود در بازار به صرفه تر بوده و از لحاظ کیفیت نیز جزو محصولات پر فروش بازار می‌باشند. قیمت کولر آبی با توجه به نوع آن (معمولی، سلولزی، پرتابل) تعیین می‌شود. همینطور یکی دیگر از ویژگی های این محصولات که بر روی قیمت تاثیر زیادی دارد، ظرفیت آن می‌باشد. ظرفیت کولر های آبی معمولا از 2000 شروع شده تا 7000 به بالا. که با توجه به متراژی که در نظر دارید باید ظرفیت کولر را نیز انتخاب کنید.

قیمت کولر آبی ها با توجه به این دو ویژگی نوع کولر و ظرفیت تعیین می‌شود هرچند فاکتور های زیاد دیگری نیز در تعیین قیمت کولر آبی تاثیر دارد اما این دو ویژگی جزو مهم ترین ها می‌باشند.

قیمت انواع پنکه پارس خزر

قیمت انواع پنکه پارس خزر

یکی دیگر از وسایل سرمایشی که از سالیان دور مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان یک وسیله سرمایشی کوچک معمولا در مغازه ها و اتاق هایی که امکان کانال کشی کولر وجود نداشته مورد استفاده قرار می‌گیرد انواع پنکه می‌باشد. پنکه های پارس خزر جزو محبوب ترین برند های بازار است که امروزه نیز دارای طرفداران زیادی هستند. قیمت پنکه پارس خزر با توجه به مدل آن، توان مصرفی، نوع (ایساده، سقفی، دیواری، پایه بلند و …)، و ویژگی هایی مانند ریموت کنترل و … تعیین می‌شود. مدل های مختلف زیادی در بازار موجود هستند که با توجه به سلیقه میتوان انواع آن را انتخاب کرد.

خرید انواع کولر آبی و پنکه از سایت اینترنتی انتخاب سنتر

انتخاب سنتر تخصصی ترین مرکز انتخاب و خرید لوازم خانگی است که میتوان به صورت آنلاین انواع کولر آبی و پنکه را در برند های مختلف انتخاب و خرید کرد. شما در صورتی که نیاز به مشاوره در خصوص خرید داشته باشید میتوانید با کارشناسان این مجموعه مشورت کنید و در نهایت بهترین مدل را برای منزل و یا محل کار خود انتخاب و خریداری کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *