یک نماینده مجلس گفت: اگر دستگاه ها و بنگاه های اقتصادی کشور به سیاست های دولت پایبند بودند و مصوبه مجلس و دولت در زمینه مولدسازی را انجام می دادند و اماکن زائد را به فروش می رساندند، شاید امکان تسهیلات دهی بیشتر بود، اما بانک ها سمت بنگاه داری رفته اند و این یکی از موانع است.

به گزارش اخبار ساختمان، رحمت الله فیروزی پوربادی درباره وضعیت مسکن در کشور افزود: موفقیت طرح نهضت ملی مسکن وابسته به آورده مردم و قیمت مصالح است و همچنین به میزان تسهیلاتی که بانک باید به مردم ارائه دهد، بستگی دارد.
وی سیاست های دولت و کسری بودجه را عامل مقاومت بانک ها در ارائه تسهیلات به مردم دانست و بیان کرد: بانک ها نسبت به ارائه تسهیلات به مردم مقاومت هایی دارند که به دلیل سیاست های دولت در خصوص خنثی کردن تورم و عدم وجود نقدینگی فراوان در بازار است، همچنین بدهی‌ و کسری بودجه بانک ها نیز باعث چنین برخوردی می شود.
فیروزی پوربادی گفت: بانک مرکزی به عنوان متولی باید در زمینه تسهیلات دهی به مردم برای نهضت ملی مسکن مدیریت بیشتری داشته باشد.
وی بیان کرد: اگر دستگاه ها و بنگاه های اقتصادی کشور به سیاست های دولت پایبند بودند و مصوبه مجلس و دولت در زمینه مولدسازی را انجام می دادند و اماکن زائد را به فروش می رساندند، شاید امکان تسهیلات دهی بیشتر بود، اما بانک ها سمت بنگاه داری رفته اند و این یکی از موانع است.
مستقل آنلاین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *