با کاهش مصرف انرژی یخچال، نه تنها طول عمر وسیله بیشتر خواهد شد، که هزینه برق کمتری نیز تجربه خواهید کرد.

به گزارش اخبار ساختمان، این روزها یخچال فریزرها به‌طوری ساخته می‌شوند که تاثیر کمی روی قبض برق شما داشته باشند و به بیانی، مصرف انرژی آن‌ها پایین باشد. اکثر یخچال‌هایی که در بازار می ‌بینید، رده مصرف انرژی A یا +A دارد که نشانگر پایین بودن مصرف انرژی آن‌هاست. این ویژگی، برای وسیله‌ای مثل یخچال که باید دائما روشن باشد بسیار مفید است و باید موقع خرید یخچال به آن توجه داشته باشید. با این حال، گاهی وقت‌ها می‌بینید که مصرف انرژی یخچال شما بالا رفته است. این امر می‌تواند نشانه‌های مختلفی داشته باشد. در این مطلب به شما می‌گوییم که اگر مصرف انرژی یخچال بالا رفت، چطور آن را کنترل کرده و کاهش دهید.

بالا رفتن مصرف انرژی یخچال فریزر چه دلایلی دارد؟

اگر اخیرا مصرف انرژی یخچال فریزر به دلایل نامشخصی بالا رفته، ممکن است این دلایل را داشته باشد:

1. تراز نبودن یخچال: مسئله ساده‌ای مثل تراز نبودن پایه‌ها و قرار نگرفتن آن روی سطح صاف، می‌تواند مشکلات زیادی را رقم بزند که بالا رفتن مصرف انرژی هم یکی از آن‌هاست. برای مطمئن شدن از تراز بودن یا نبودن آن، از سطح سنج کمک بگیرید. تراز نبودن پایه های یخچال می‌تواند به قطعات داخلی آسیب وارد کند و طول عمر قطعات را نیز بکاهد.
2. زیاد باز و بسته کردن درب یخچال: همیشه گفته شده که درب یخچال را بی‌دلیل باز و بسته نکنید. با این کار، هوای سرد داخل یخچال خارج می‌شود و مصرف انرژی آن بالا برود. بنابراین، در زمان‌هایی که کاری ندارید و حوصله‌تان سر رفته، سراغ درب یخچال نروید.
3. تنظیم نبودن دمای یخچال: دمای یخچال باید به‌طور مشخصی تنظیم شود تا در هر فصل به‌خوبی سرمایش مورد نیاز را تامین کند. برای پی بردن به نحوه تنظیم دما یخچال فریزر در تابستان و زمستان، توصیه می‌کنیم روی لینک کلیک نمایید.
4. فاصله کم از دیوار: به خاطر گرمایی که کمپرسور ایجاد می‌کند، لازم است به دیوار نچسبد و کمی فاصله از دیوار داشته باشد تا به خوبی گرما را ساطع کند. در صورتی که یخچال به دیوار بچسبد، مصرف برق آن بالا می‌رود.

چطور مصرف انرژی در یخچال را کاهش دهیم؟

چطور مصرف انرژی در یخچال را کاهش دهیم؟

با کاهش مصرف انرژی یخچال، نه تنها طول عمر وسیله بیشتر خواهد شد، که هزینه برق کمتری نیز تجربه خواهید کرد. با روش‌های ساده‌ای که در ادامه می‌بینید، می‌توانید مصرف انرژی یخچال را کاهش دهید.

درزگیرهای یخچال را بررسی کنید

درزگیرهای یخچال وظیفه دارند مانع هدر رفت سرمای یخچال شوند. اگر خراب باشند، هوای سرد از داخل به بیرون درز می‌کند و کمپرسور یخچال تلاش می‌کند تا بیشتر کار کند و سرمای از دست رفته را جبران کند. بنابراین درزگیرها را چک کنید و اگر هوا از آن‌ها رد می‌شود، حتما از تعمیرکاران حرفه‌ای برای تعمیر کمک بگیرید.

کویل‌های یخچال را تمیز کنید

کویل‌ها در خنک سازی یخچال بسیار مهم هستند اما چون در بیرون بدنه یخچال جای گرفته‌اند، زودبه‌زود گردوغبار می‌گیرند و کثیف می‌شوند. اگر این قطعات کثیف شوند، کار سرماسازی سخت‌تر می‌شود. بهتر است کویل‌ها را چند وقت یکبار تمیز کنید تا فشاری به سیستم سرمایش یخچال نیاید.

غذاهای سرد را داخل یخچال قرار دهید

یکی از کارهایی که به بالا رفتن دما منجر می‌شود، قرار دادن مواد غذایی داغ داخل یخچال است. اگر می‌خواهید غذای پخته شده را در یخچال نگهداری کنید، در ابتدا کمی زمان دهید تا به دمای محیط برسد و پس از آن، غذا را در یخچال بگذارید.

از حالت ECO استفاده کنید

یخچال‌های امروزی یک حالت بهینه نیز دارند که پس از فعال کردنشان، می‌بینید که مصرف انرژی کاهش پیدا می‌کند. حالت اکو، می‌تواند تا ۲۰ درصد مصرف برق را کم کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *