مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی از تصویب هزار و ۴۴۷ پروژه اقدام مشترک در حوزه بازآفرینی شهری خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی، در پانزدهمین جلسه شورای نوسازی مسکن این شرکت که به صورت وبیناری و با حضور شهرداران و مدیران ادارات کل راه و شهرسازی استان ها برگزار شد، از تصویب یک هزار و ۴۴۷ پروژه اقدام مشترک در حوزه بازآفرینی شهری خبر داد.
داعی در این جلسه گزارشی از وضعیت پروژه های بازآفرینی استان خراسان رضوی ارائه کرد و گفت: این پروژه ها در محورهای مختلفی شامل احداث و ارتقای شبکه زیرساختی، ارتقای وضعیت اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی، احداث و توسعه امکانات و خدمات روبنایی، بهسازی، نوسازی، مرمت و مقاوم سازی مسکن و اسکان مجدد، ارتقای وضعیت اقتصادی و تهیه طرح های پیشگیرانه برای جلوگیری از شکل گیری سکونتگاه های غیررسمی به تصویب رسیده اند.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: این استان در اجرای طرح کلید به کلید جزو استان های پیشرو به شمار می آید و فرآیند اجرای این طرح در پنج شهر استان در حال انجام است. به زودی در شهر سبزوار شاهد انتقال و آزادسازی اسناد خواهیم بود.
وی همچنین درباره اجرای بسته تشویقی در استان اظهار کرد: در خراسان رضوی، ۹۲ شهر مشمول ضوابط تشویقی نوسازی مسکن در محدوده بافت های فرسوده و ناکارآمد هستند که ۹۰ شهر در حال اجرای این بسته تشویقی هستند. همچنین چهار شهر فقط مشمول بسته ضوابط تشویقی بافت تاریخی شده و ۱۳ شهر نیز مشمول هر دو مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی هستند.
داعی در پایان درباره تشکیل حلقه های میانی در این استان توضیح داد: در ۴۴ شهر، ۱۵۰ حلقه میانی تشکیل شده و ۷۰۶ نفر به عضویت این حلقه ها درآمده اند.
پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *