مدیرعامل گروه نکسا گفت: یکی از موضوعاتی که برای پروژه سایدپارک به عنوان چالش بزرگ مطرح است، موضوع دقت در ساخت سازه فلزی است، چراکه ما برای اجرای این سازه به صورت ماکزیمم تنها مجاز به 2 سانتیمتر خطا بودیم که این حجم از دقت و مقدار مجاز برای خطا در حد سازه های صنعتی است و برای سازه های مسکونی و شهری نیست.

مهندس داود دوست محمدی در گفتگو با خبرنگار اخبار ساختمان با اشاره به اینکه سایدپارک یک نمونه اصولی در صنعت ساختمان است و برای تبدیل شدن به یک نماد شهری طراحی شده است، گفت: برای ما از همان ابتدا واضح بود که پروژه سایدپارک به دلیل شاخص های ذاتی پروژه، جانمایی ویژه و چالش های اجرا، همچون سایر پروژه های نکسا مطرح و تبدیل به یک الگو در صنعت ساختمان خواهد شد، پس به دنبال این بودیم که یک نمونه اصولی و موفق باشد.
وی درباره مشخصه های اصلی پروژه سایدپارک گفت: این پروژه دارای دو خصوصیت ویژه است که موضوع اول پل دهانه 42 متری این پروژه است و موضوع دوم نیز کنسول دهانه 12 متری است، که این موارد چالش های اجرایی بسیاری زیادی را برای ما به دنبال داشت.
دوست محمدی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر چالش اصلی این پروژ که مربوط به پل دهانه 42 متری این پروژه است، سپری شده است و به زودی قرار است که این پل در محل اصلی خود در طبقات بالایی این پروژه نصب شود.

وی همچنین گفت: پروژه سایدپارک یک پروژه متمایز و متفاوت با سایر پروژه های دیگر است که چالش های بسیار زیادی را به همراه داشت و به همین علت نیازمند دقت بالا در هنگام اجرا بود و با توجه به پیشرفت پروژه توانسته ایم این چالش ها را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل گروه نکسا در ادامه گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که برای این پروژه به عنوان چالش بزرگ مطرح بوده است، موضوع دقت در ساخت سازه فلزی است. ما برای اجرای این سازه می بایست برای دهانه ای با 54 متر طول، 12 متر عمق و 14 متر ارتفاع، به صورت ماکزیمم تنها مجاز به 2 سانتیمتر خطا بودیم که این حجم از دقت و مقدار مجاز برای خطا در حد سازه های صنعتی است و برای سازه های مسکونی و شهری نیست، از اینرو میزان دقت در اجرای پروژه باعث شد تا این موضوع نیز چالش برانگیز باشد و ما مجبور بودیم در حین ساخت، استانداردهای بسیار بالاتری را رعایت کنیم.
گفتنی است که طراحی معماری این بنای باشکوه را علیرضا شرافتی و پانته‌آ اسلامی از دفتر «طراحی ارش بعد چهارم» برعهده داشته اند و سازه پیچیده آن را دکتر محمد خان محمدی عضو هئیت علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تهران طراحی کرده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *