مدیرعامل شرآلات هانوفر گفت: افزایش غیراصولی قیمت آلیاژ برنج توان رقابت تولیدکنندگان ایرانی را از آنها گرفته است.

به گزارش اخبار ساختمان، مرتضی گل محمدی، مدیرعامل شیرآلات هانوفر با بیان اینکه ایران یکی از پیشتازان صنعت شیرآلات در منطقه است ولی متأسفانه وضعیت بازار داخلی مناسبی ندارد افزود: افزایش غیر اصولی قیمت آلیاژ برنج، افزایش قیمت محصولات و کاهش قدرت خرید مردم از جمله عوامل نابسامانی بازار این صنعت است.
وی چین را از مهمترین رقبای خارجی شیرآلات در بازارهای بین المللی برشمرد و اظهار داشت: محصولات چینی در زمینه قیمت از ایران پیشی گرفته و این در حالی است که محصولات چینی علی رغم ظاهر خوب از کیفیت بسیار پائینی برخوردار است و عمدتا از سرب و یا سرب خشک (زاماک) ساخته شده اند که علاوه بر کاهش کیفیت به شدت سلامتی را تهدید می کنند و به علت مهاجر بودن سرب به شدت سرطان زا هستند به طوری که محصولات ایرانی از آلیاژ برنج ۶۰ درصد مس و ۳۷ درصد روی تولید می شوند.
به گفته گل محمدی از جمله موارد دیگر قطعات و اتصالات استفاده شده در شیرآلات است که محصولات ایرانی از قطعات با کیفیت برنجی استفاده استفاده می شود ولی محصولات چینی از اتصالات استیل استفاده می کنند. متأسفانه هر چند که تجار کشورهای همسایه به کیفیت برتر محصولات ایرانی واقف هستند ولی به علت تمایل به خرید ارزان قیمت کماکان از محصولات چینی استقبال می کنند.
وی محصولات ترکیه ای را از دیگر رقبای حوزه شیرآلات برشمرد و افزود: با توجه به تحریم بودن ایران تهیه ارز دولتی برای خرید محصولات ترک برای تجار کشورهای همسایه مثل عراق بسیار ساده است ولی محصولات ایرانی را باید با ارز آزاد تهیه کنند و همین باعث گران تر تمام شدن محصولات ایرانی برای تجار کشورهای مجاور و کمرنگ تر شدن سهم ایران در بازارهای جهانی در صنعت شیرآلات می شود.
وی تصریح کرد : متأسفانه اوضاع کسب و کار فعالان در حوزه شیرآلات اصلا مناسب نیست و تولیدکنندگان در این حوزه فقط تلاش می کنند تا تاب آورده و در بازار باقی بمانند و امیدواریم که با مساعدت مسؤلین گامی مؤثر در احیای این صنعت برداشته و ایران به عنوان یکی از قطب های تولید شیرآلات در جهان برجسته شود.
ریال نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *