راهبند یکی از دستگاه های مورد استفاده برای عبور و مرور خودرو است، که به عنوان راهبند پارکینگ برای عموم شناخته شده تر می باشد.

به گزارش اخبار ساختمان، راهبند یکی از دستگاه های مورد استفاده برای عبور و مرور خودرو است، که به عنوان راهبند پارکینگ برای عموم شناخته شده تر می باشد. اصولاً راه بند به وسیله اتوماسیون یا یک شخص کار می کند که این مورد به نیازسنجی محیط و امکانات آنجا بستگی دارد. ساختار متفاوت راهبند ها و تجهیزات متنوع آن سندی بر اهمیت این بررسی نیازهای محیط می باشد تا استفاده ی بهینه ای صورت پذیرد. پیشبرد این روند تا نصب راه بند یکی از تخصص های مجموعه ماداکتو می باشد.

در دنیای پر هیاهو و پرجمعیت امروزی کنترل ترافیک و نظم بخشیدن به آن یکی از دغدغه های اماکن مختلف مانند پارکینگ ها، بیمارستان ها و سازمان های محتلف می باشد. یکی از راه حل های موجود استفاده از راهبند خودرویی برای حل این مشکل است که با طراحی های متفاوت برای هر فضایی قابل استفاده می باشد. موضوع بعدی و مهم آن تهیه این دستگاه از برندی می باشد که خیال شما را از هر جهتی آسوده کند و بتواند باری را از دوشتان بردارد. در این مقاله به بررسی انواع راهبند با شرکت دانش بنیان ماداکتو همراه باشید.

* راهبندها چند نوع هستند؟
* تجهیزات جانبی راه بند خودرویی
* انواع بوم راهبند و کاربرد آنها
* کدام راه بند بهتر است؟

راهبند ها چند نوع هستند؟

راهبند

راهبند های مختلف از نظر عملکرد یک کارایی را دارند اما در نحوه عملکرد متفاوت می باشند. این تفاوت در قطعات و اجزای آنها می باشد که در مورد هریک از آنها توضیحاتی را ارائه می دهیم. پیش از آن باید اضافه کنیم که راهبند خودرویی پارکینگ شامل بوم، سنسورها و یک جعبه ی متشکل از موتور، تجهیزات مکانیکی و الکترونیکی می باشد.

1. راه بند دستی: راه بند های دستی ساده ترین نوع آن می باشد که حرکت بوم در آن توسط دست صورت می پذیرد و حتماً نیاز به کنترل آن توسط شخص می باشد.
2. راه بند اتوماتیک: این نوع از راه بند بر خلاف نوع دستی توسط تجهیزات مختلف مکانیکی و الکترونیکی حرکت می کند.

راه بند اتوماتیک پارکینگ برای داشتن بهترین عملکرد می تواند دارای تجهیزات جانبی مختلفی مانند دوربین پلاک خوان باشد. این تجهیزات جز قطعات افزودنی به دستگاه می باشند. در قسمت دیگر قطعاتی وجود دارند که صرفاً با تغییر حرکت و شکل آن بهینه تر عمی می کنند، یکی از این قطعات انواع بوم راهبند می باشد.

تجهیزات جانبی راه بند

راهبند در مسیر پیشرفت تکنولوی روز دنیا از دیگر دستگاه ها عقب نمانده عملکرد آن با افزوده شدن تجهیزات دیگرپیشرفته تر شده است. به عنوان مثال با اضافه شدن دوربین می توان طبق تشخیص پلاک ها اجازه تردد صادر نمود. از دیگر تجهیزات جانبی می توانیم به ریموت، فلاشر، شاسی و پایه ها اشاره کنیم و در ادامه به تعداد مهم دیگری می پردازیم.

1. آنتن تگ خوان (RFID): آنتن شامل تگ، دستگاه اکسس کنترل و آنتن می باشد که با خواندن تگ ها به محض عبور از جلوی آنتن مجوز عبور توسط اکسس کنترل صادر شود.
2. انواع سنسور: سنسورها در دو سمت بوم بر روی پایه نصب می شوند که با تشخیص اجسام در بین راهبند عملکرد بوم را متوقف کرده و به بالا هدایتش می کند.
3. لوپ دتکتور: این قطعه حضور ماشین را در جلوی راه بند تشخیص داده و دستور باز شدن آن را ارسال می کند.

استفاده از این تجهیزات موجب عملکرد بهتر راه بند می شود و امکان گزارش گیری را نیز به آن اضافه می کند. باید خاطر نشان بکنیم که این سیر دستورات و عملکرد خودکار توسط نرم افزار کنترل تردد مدیریت و پردازش می شود.

انواع بوم راهبند و کاربرد آنها

بوم راهبند اصلی ترین قسمت این دستگاه می باشد که فارغ از نوع دستی و اتوماتیک با بالا و پاییین رفتن آن کارآیی راهبند معنا می گیرد و اجاز تردد به خودرو را می دهد. این قطعه مهم دارای انواع مختلفی می باشد که در اندازه و مکانیزم با هم تفاوت هایی دارند. در ادامه به انواع آنها اشاره می کنیم.

* بوم راه بند میله ای: این نوع از بوم ساده ترین نوع آن است که به شکل یک میله بلند در اندازه های مختلف می باشد.
* بوم راه بند تلسکوپی: این نوع از بوم شبیه نوع میله ای می باشد با این تفاوت که مانند تلسکوب طول آن افزایش و کاهش می یابد.
* بوم راه بند خم شونده 90 درجه: این بوم از دو قسمت تشکیل شده که به صورت بازویی به هم متصل گردیده اند. استفاده از آن برای مکان هایی با عرض زیاد و سقف کوتاه توصیه می شود، تا به هنگام بالا رفتن در زاویه 90 درجه خم شود و به سقف اصابت نکند.

راهبند خودرویی

* بوم راه بند خم شوند 180 درجه: این بوم نیز مانند 90 درجه از چند قسمت تشکیل شده و هنگام بالا رفتن خم می شود، با این تفاوت که به صورت 180 درجه این عمل صورت می پذیرد.

تنوع بوم های راه بند خودرویی می تواند استفاده از این دستگاه را برای محیط های مختلف بهینه کند. شرکت دانش بنیان ماد اکتو با طراحی های استاندارد در تولید انواع راه بند و بوم آن به عنوان راهبند پارکینگ، ادارات، پالایشگاه ها، هتل ها و تمامی مجموعه هاآماده خدمات رسانی می باشد.

کدام راه بند بهتر است؟

با مشاهده انواع راهبند و تجهیزات آن اولین سوالی که ذهن خواننده را درگیر می کند این است که کدام راه بند بهتر است؟ بهترین راهبند پارکینگ کدام است؟ چه تجهیزاتی مورد نیازمان می شود؟ برای پاسخ به این سوالات می توانید علاوه بر مطالعه مقالات تخصصی ماداکتو با این مجموعه تماس برقرار نمایید تا پرسنل متخصص ماداکتو شما را در جهت بهترین خرید راهبند راهنمایی کنند.

در انتخاب بهترین راهبند باید نکاتی را در نظر گرفت:

1. نیاز سنجی انتظارات از راهبند برای تهیه تجهیزات جانبی
2. استفاده از بوم مناسب برای فضای مورد استفاده
3. فضای مورد استفاده از لحاظ عرض و ارتفاع
4. زیر ساخت مناسب برای نصب انواع راهبند

راه بند ها براساس وظیفه ای که مبنی بر کنترل تردد خودرو دارند بیشتر به عنوان راهبند پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرند. این استفاده می تواند برای سازمانی کوچک و کم تردد باشد و یا برای سازمانی بسیار بزرگ باشد. بر اساس این حجم فضا می توان در مورد نوع راهبند خودروی و لوازم جانبی مورد نیاز تصمیم گیری نمود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *