سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ستاد مسکن محرومان ذیل شورای عالی مسکن تشکیل می شود، گفت: در تلاش هستیم تا امکان دسترسی اقشار کم درآمد به مسکن را با روش های مناسب فراهم کنیم.

به گزارش اخبار ساختمان، مسعود بیات‌منش سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با رادیو اقتصاد بخشی از برنامه های این وزارتخانه را برای جذب سرمایه و اجرای طرح های مسکن اقشار کم درآمد، تشریح کرد.
سرپرست معاونت مسکن و ساختمان با بیان اینکه طرح های حمایتی تأمین مسکن، نظیر مسکن مهر و نهضت ملی مسکن طرح هایی هستند که با مدیریت دولت و در مقیاس گسترده برای جبران کمبودهای عرضه مسکن با کمک بخش خصوصی اجرایی شده و یا در حال اجراست، گفت: در اجرای طرح های حمایتی تأمین مسکن، به منظور تسهیل دسترسی دهک های پایین درآمدی، تدابیری اتخاذ شده است. اما عملا با توجه به شرایط اقتصادی و تورم‌، با وجود تأمین زمین و انجام آماده سازی توسط دولت، همچنان این دهک ها در تامین سهم آورده دچار مشکل هستند.
بیات‌منش افزود: در طرح های مسکن حمایتی به دلیل عدم تمکن مالی اقشار کم درآمد و محروم در تأمین سهم آورده عملا دامنه پوشش این طرح ها به دهک های میانی تغییر یافته که آمار و ارقام طرح نهضت ملی مسکن حاکی از آن است.
این مقام مسئول در بیان راهکارهای دولت برای اجرای طرح های حمایتی مسکن با یادآوری اینکه منابع دولتی محدودیت دارد، توضیح داد: رفع مشکلات تامین سهم آورده متقاضیان کم درآمد در ستاد مسکن محرومان که در ذیل شورای عالی مسکن با دستور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی تشکیل شده، پیگیری خواهد شد.
بیات‌منش گفت: تعهدی را در قالب طرح نهضت ملی مسکن و تکمیل مسکن مهر برعهده داریم. بر اساس آن متعهد هستیم تا مسکن متقاضیانی که در این طرح ها ثبت نام کرده، واجد شرایط شناخته شده، وجه واریز کرده و تخصیص پروژه شده اند را تامین کنیم.
وی با بیان اینکه رقم تعهد دولت برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای افرادی که تعیین تکلیف شده اند حدود یک میلیون نفر است، افزود: در حال حاضر ۶۰۰ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) هستند که در طرح ثبت نام کرده‌اند، اما صرفا به ۸۰ هزار نفر پروژه تخصیص شده است. این آمار نشان می‌دهد که این جامعه نتوانستند به دلیل سهم آورده و تامین منابع مالی از این طرح دولت بهره مند شوند.
بیات‌منش تصریح کرد: در خصوص تامین مسکن محرومان طرفیت های قانونی مناسبی وجود دارد که از آن بهره های لازم را خواهیم برد.
پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *