دستگاه بلوک زن برقی یکی از ماشین آلات ساخت قطعات بتنی است که برای تولید بلوک با انرژی الکتریکی به کار می‌رود، این دستگاه قابلیت ساخت بلوک‌های تیغه‌ای، سقفی، دیواری و … را داشته و سرعت تولید قطعات بتنی را برای پیشبرد پروژه‌های ساختمانی و سایر پروژه‌های عمرانی به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

به گزارش اخبار ساختمان، دستگاه بلوک زن برقی یکی از ماشین آلات ساخت قطعات بتنی است که برای تولید بلوک با انرژی الکتریکی به کار می‌رود. این دستگاه قابلیت ساخت بلوک‌های تیغه‌ای، سقفی، دیواری و … را داشته و سرعت تولید قطعات بتنی را برای پیشبرد پروژه‌های ساختمانی و سایر پروژه‌های عمرانی به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. همان طور که می‌دانید تجهیزات و ماشین آلات صنعتی در طول دهه‌های گذشته رشد چشم گیری داشته‌اند و از نوع دستی به اتوماتیک و برقی تغییر کرده‌اند. دستگاه بلوک زنی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با گذر زمان از دستی به برقی تغییر کرده است. این ماشین جایگاه ویژه‌ای در صنعت ساخت و ساز به خود باز کرده و با اتوماسیون کردن مراحل تولید بلوک، انقلابی عظیم در نحوه اجرای پروژه‌های ساختمانی فراهم کرده است. انواع مختلف این دستگاه‌ها از نیمه اتوماتیک تا اتوماتیک در بازار وجود دارند که می‌توانید برای اجرای پروژه‌های ساختمانی خود برگزینید. ما در این مقاله شما را با انواع و روند پیشرفت این دستگاه‌ها آشنا کرده و مزایای استفاده از این ماشین آلات را در صنعت ساختمانی بیان می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

دستگاه بلوک زن برقی

انواع دستگاه بلوک زن برقی

انواع این ماشین آلات را می‌توانیم از نظر نوع عملکرد به دو دسته ثابت و متحرک طبقه بندی کنیم.

* دستگاه‌ بلوک زن برقی نیمه اتوماتیک

این نوع که متحرک، سیار یا تخم گذار نیز خوانده می‌شود، جز دستگاه‌های پرتابلی است که برای پروژه‌های ساختمانی در محل‌های مختلف مناسب بوده و مراحل تولید آن‌ با نظارت نیروی انسانی و اپراتور پیش می‌رود. این دستگاه‌ها به دلیل استفاده از برق نسبت به نوع دستی، بلوک‌های سیمانی تیغه‌ای، سقفی و دیواری را در سریع‌ترین زمان ممکن تولید می‌کنند و سبب پیشبرد تندتر پروژه‌های ساختمانی می‌شوند. دلیل متحرک نامیدن آن‌ها این است که بلوک‌های تولید را روی زمین گذاشته و برای تولید بعدی به سمت جلو حرکت می‌کند.

* دستگاه بلوک زن برقی اتوماتیک

نوع دیگر این ماشین آلات که به صورت خودکار کار می‌کند و بیشتر مراحل تولید آن بدون دخالت نیروی انسانی و در خط تولید کاملا مجهز پیش می‌رود. این نوع که به دستگاه ثابت نیز معروف است، در 4 فاز آماده سازی، تولید، بسته بندی و کیورینگ بلوک‌ها را تولید و عرضه می‌کند. شما به عنوان کارفرما ابتدا باید فضا، میزان بودجه و حجم پروژه خود را مشخص کنید تا بتوانید دستگاه مناسبی را برای خود خریداری کنید. این دستگاه برقی با تغییر قالب علاوه بر بلوک قابلیت تولید جدول، سنگفرش و فلاورباکس را نیز دارد و به عنوان یک محصول چهار کاره تاثیر به سزایی در صنعت ساختمانی خواهد داشت.

روند پیشرفت دستگاه‌های بلوک زن برقی

همان طور که بیان کردیم با پیشرفت علم و تکنولوژی ماشین آلات تولید قطعات بتنی همچون دستگاه بلوک زن برقی پیشرفته‌تر و بروزتر شده‌اند و به صورت نیمه اتوماتیک و اتوماتیک در پروژه‌های ساختمانی به کار می‌روند. در روش سنتی دستگاه‌های تولید بلوک به صورت دستی کار می‌کردند و همه مراحل تولید آن‌ها توسط اپراتور انجام می گرفت. اما امروزه این دستگاه‌ها طبق نیاز و برای راحتی انسان‌ها تغییر کرده‌اند. دستگاه‌های نیمه اتوماتیک برقی جز اولین دستگاه‌های پیشرفته ای هستند که ظرفیت تولید بسیار بالایی دارند و بلوک‌ها را با نیروی مکانیکی دستگاه و نیروی انسانی تولید می‌کنند. این دستگاه ظرفیت تولید بالایی دارد و تعداد زیادی بلوک را در یک شیفت کاری تولید می‌کند. بلوک زن اتوماتیک از دستگاه‌های فوق پیشرفته‌ای است که دارای حسگر، مانیتور و سیستم برنامه نویسی شده است. دستگاه دراین نوع، ثابت بوده و بقیه تجهیزات توسط نوار نقاله و کانوایر زنجیری بهم متصل می‌شوند. سرعت و ظرفیت تولید در این نوع بسیار بالا بوده و جز پیشرفته‌ترین دستگاه های تولید قطعات بتنی در صنعت ساختمان سازی به حساب می‌آید.

بلوک زن برقی

مزایای دستگاه بلوک زن برقی در صنعت ساختمان

دستگاه بلوک زن برقی ظرفیت تولیدی بالایی دارد و در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی بلوک تولید می‌کند. این قابلیت باعث می‌شود که پروژه‌های ساختمانی شما با سرعت بیشتری پیشروی کرده و سریعا به اتمام برسند. دستگاه‌های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک به دلیل دخالت کمتر نیروی انسانی در تولید بلوک، هزینه‌های کلی پروژه‌های ساختمانی را کاهش می‌دهند و به صرفه جویی هزینه‌ها کمک می‌کنند. این دستگاه‌ها با تولید بلوک‌هایی با ابعاد و وزن یکنواخت، سبب تولید ساختمان‌هایی با کیفیت و با استحکام بالا می‌شود.

همچنین به دلیل عملکرد بهینه و تولید کمتر ضایعات، از آلودگی محیط زیست و آسیب به منابع طبیعی جلوگیری می‌کند. قابلیت حمل و نقل آسان آن یکی از دیگر از مزیت‌هایی است که می‌توان برای این دستگاه‌ها برشمرد. به طوری که جابه جایی این دستگاه به محل پروژه آسان‌تر بوده و به راحتی می‌توانید قطعات بتنی مورد نیاز خود را تولید کنید. با استفاده از دستگاه‌های برقی نیاز به نیروی انسانی کمتر شده و در نتیجه کارایی و بهره وری پروژه‌های ساختمانی افزایش و خطای انسانی به میزان زیادی کاهش خواهد یافت.

سخن پایانی

در این مقاله به ویژگی‌ها و انواع دستگاه‌های بلوک زن برقی اشاره و روند پیشرفت آن‌ها را بررسی کردیم تا بتوانیم تاثیر انکار ناپذیر دستگاه‌های برقی و اتوماتیک پیشرفته را در پیشبرد پروژه‌های ساختمانی و عمرانی بیان کنیم. همان طور که گفته شد استفاده از دستگاه ‌های تولید قطعات بتنی برقی به ویژه در صنعت ساختمان سازی منجر به افزایش سرعت ساخت و کیفیت بهتر سازه‌های عمرانی می‌شود. بنابراین شما به عنوان کارفرما اولین قدمی که باید در این راستا بردارید انتخاب یک مجموعه کاملا فنی و با سابقه کاری درخشان برای خرید دستگاه بلوک زن برقی است. شرکت پارسیان ماشین سازان تبریز با سال‌ها فعالیت در حوزه تولید دستگاه های قطعات بتنی، پرچمدار این صنعت بوده و انواع دستگاه‌های تولید بلوک برقی از اتوماتیک تا نیمه اتوماتیک را با پشتوانه تیم فنی و متخصصان کارآزموده خود روانه بازار کرده است. علت انتخاب شرکت پارسیان ماشین سازان توسط مشتریان تناسب قیمت نسبت به کیفیت دستگاه‌های آن هاست. دانش فنی اجرا شده روی دستگاه‌های شرکت پارسیان ماشین سازان تبریز و تکنولوژی مورد استفاده در ساخت آن‌ها نشان از تجربه چند دهه فعالیت این شرکت در زمینه تولید دستگاه‌های ساخت قطعات بتنی بوده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *