مدیرعامل بانک مسکن از امضای قرارداد ساخت ۲۹ هزار و ۸۷ واحد مسکونی به مبلغ بیش از ۱۲۹ هزار و ۹۷۵ میلیارد ریال در شعب بانک مسکن از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان خردادماه و رشد ۵۰ درصدی مبلغ تسهیلات منعقده نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا روز بیست و هشتم تیرماه، مجموعاً قرارداد تسهیلاتی ۳۳ هزار و ۸۲۰ واحد مسکونی به ارزش بیش از ۱۴۴ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال به عنوان قرارداد اولیه و متمم قرارداد نهضت ملی توسط بانک مسکن منعقد شده است.
مدیرعامل بانک مسکن افزود: در سال ۱۴۰۳ و در اجرای سیاست های اعتباری مصوب بانک برای مشتریان، سقف تسهیلات اعطایی ساخت مسکن به سازندگانی که از روش های نوین ساخت و فناوری استفاده می کنند؛ برای هر واحد در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت ۱۰ میلیارد ریال، سایر مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۹ میلیارد ریال و سایر شهرها هشت میلیارد ریال است که به مرور و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه ها به سازندگان پرداخت می شود.
حسینی با اشاره به تجربه کشورهای موفق در حوزه تولید انبوه مسکن باکیفیت و استاندارد و مقاوم در برابر زلزله و حوادث غیرمترقبه توسط دانش بنیان ها، ریسک سرمایه گذاری در اقتصادهای مقاوم دانش بنیان را بسیار پایین دانست و گفت: سیاست های اعتباری بانک مسکن در حمایت از به کارگیری فناوری های نوین در ساخت و ساز باکیفیت و استاندارد با تاکید بر معماری اصیل ایرانی اسلامی طرح ریزی شده است.
وی ادامه داد: در سال ١۴٠٣، پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی احداثی در قالب صنعتی سازی، ساختمان های سبز و واحدهای احداثی با استفاده از مصادیق کاهش مصرف انرژی در اولویت قرار دارد و مشوق هایی در این زمینه در نظر گرفته شده است.
پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *