کاشی محراب همونطور که از اسمش پیداست کاشی ای هستش که توی قسمت محراب مسجد نصب میشه و متریالی بسیار زیبا هستش و از دلایل اصلی زیبایی محیط داخلی مساجد اسلامیه. کاشی محراب معمولا با طرح های ختایی اسلیمی تولید میشه و روی اون اسامی خدا نوشته میشه.

به گزارش اخبار ساختمان، سلام دوستان من امید اکبری هستم ساکن تهران، 15 سال هست که در حوضه معماری سنتی مشغول به کار هستم و به قولی خودم رو متخصص این رشته و زمینه کاری میدونم. جدیدا متوجه شدم که ساخت و ساز بناهای اسلامی مثل مسجد و … خیلی خیلی رشد کرده و زیاد شده و بازار خرید و فروش متریال های مسجدی داغ شده، اما کافرمایان و عزیزانی که قصد ساختن مسجد رو دارن نمیدونن که متریال هایی مثل کاشی مسجد رو از کجا خریداری بکنن و سردرگم هستن. به همین دلیل تصمیم گرفتم به عنوان یک متخصص مقاله ای بنویسم تا به این عزیزان راهنمایی و کمکی کرده باشم تا از این به بعد در خرید کاشی محراب و ازاره و گنبد و گلدسته و …. هیچ مشکلی نداشته باشن و خریدشون رو راحت انجام بدن.

کاشی محراب چیست؟

کاشی محراب چیست؟

خب همونطور که از عنوان مقاله معلومه میخوام درمورد خرید کاشی محراب توی این مطلب صحبت کنم و جزئیات این متریال رو بهتون بگم.

کاشی محراب همونطور که از اسمش پیداست کاشی ای هستش که توی قسمت محراب مسجد نصب میشه و متریالی بسیار زیبا هستش و از دلایل اصلی زیبایی محیط داخلی مساجد اسلامیه. کاشی محراب معمولا با طرح های ختایی اسلیمی تولید میشه و روی اون اسامی خدا نوشته میشه.

انواع کاشی محراب مسجد

محراب سازی مستجد امروزه با دو نوع کاسه دار و تخت انجام میشه که نوع محراب توی ساخت کاشی خیلی تاثیرگذاره. محراب های تخت رو میتونیم با کاشی محراب ساده تزئین کنیم و هیچ چالشی در نصب کاشی نداریم ولی محراب های کاسه دار مثل محراب مسجد گوهرشاد با توجه به قوسی که دارد باید متناسب با آب محراب کاشی را تولید کنند و نمی توان از کاشی آماده در آن استفاده کرد. این خمیدگی باعث بالا رفتن قیمت کاشی محراب هم میشه.

متریال کاشی محراب چگونه تولید می شود؟

متریال کاشی محراب چگونه تولید می شود؟

کاشی محراب رو در حال حاضر میتونیم با دو روش معرق و هفت رنگ تولید کنیم. روش معرق که روش بسیار سنتی و اصیل ایرانی هستش به این صورته که کاشی های بریده شده ی کوچک رو کنار هم قرار میدن و طرح رو با اونها کامل می کنن. ساخت کاشی معرق خیلی سخت و زمان بره و قیمت کاشی محراب تولید شده با روش معرق بالاست.

روش دوم روش هفت رنگیه که نسبت به روش معرق قدمت کمتری داره و بعد ها به دلیل مقرون به صرفه نبودن روش معرق دوباره توسط ایرانیان ابداع شد. تولید کاشی هفت رنگ به این صورته که طرح روی کاغذ های پوستی با سوزن وارد میشه و با استفاده از گرده ذغال روی بدنه کاشی حک میشه، بعد هم با استفاده از لعاب کاشی رنگ آمیزی میشه و وارد کوره میشه.

قیمت کاشی محراب تولید شده با روش هفت رنگ به نسبت معرق خیلی پایین تره و این موضوع به دلیل آسان تر بودن تولید این کاشی هستش.

کاشی کاری محراب به چه صورت انجام می شود؟

کاشی کاری محراب به چه صورت انجام می شود؟

کاشی کاری محراب هم از موضوعاتی هستش که مطمئنم ذهن خیلی از کارفرماها رو مشغول میکنه و همه از زمان و هزینه نصب کاشی محراب وحشت دارن.

کاشی کاری محراب هم دوباره به نوع محراب بستگی داره. در حالت اول که محراب از نوع تخت باشه نصب کاشی محراب خیلی ساده است و حتی نصاب های کاشی های ساده هم میتونن این کار رو انجام بدن و نصب کاشی هزینه زیادی نمیبره.

اما در حالت دوم که محراب کاسه دار باشه قضیه کاملا فرق میکنه و دیگه به این سادگی نیست. محراب کاسه دار همونطور که در عکس ها مشاهده میکنین یک قوس بسیار ملایمی داره و همونطور که گفتم کاشی متناسب با اون محراب ساخته میشه. نصب کاشی محراب برای محراب های کاسه دار کار خیلی تخصصی ای هستش و حتما باید توسط متخصص این زمینه انجام بشه.

عوامل موثر بر قیمت کاشی محراب

قیمت کاشی محراب به عوامل خیلی زیادی بستگی داره که توی این بخش سه مورد از مهمترین عوامل رو بهتون معرفی میکنم.

نوع تولید کاشی محراب

همونطور که توی بخش های قبلی گفتم نوع تولید توی قیمت کاشی محراب خیی تاثیرگذاره و اگه این متریال از نوع معرق تولید بشه به نسبت هفت رنگی قیمت سه تا چهار برابری داره.

طرح

طرح کاشی محراب هم میتونه تاثیر زیادی روی قیمتش داشته باشه به این صورت که وقتی طرح گل ها و نوشته های درشتی داشته باشه تولید راحت تره تا زمانی که گل ها و نوشته های خیلی ریزی توی طرح به کار رفته باشه.

تخت و کاسه دار بودن

و مهمترین عامل توی قیمت این متریال همونطور که قبل تر هم گفتم نوع محرابه که اگه تخت باشه میتونه قیمت خیلی پایین داشته باشه ولی زمانی که کاسه داره قیمت کاشی محراب خیلی بالاتر میره.

کاشی محراب

خرید کاشی محراب از بزرگترین تولیدکننده آن در ایران

توی این بخش میخوام کارتون رو خیلی خیلی راحت بکنم و بهتون بزرگترین تولیدکننده انواع کاشی مسجد توی ایران که خودم هم ازشون خرید میکنم رو بهتون معرفی کنم. گروه آرچی لرن با بیشتر از 50 سال سابقه بزرگترین تولیدکننده این متریال زیبا توی ایران هستن و علاوه بر این متریال سایر کاشی های سنتی رو هم تولید میکنن.

محصولات این گروه همگی توسط متخصصان خیلی زبده و ماهری تسط میشه و باقیمت خیلی منصفانه و مناسبی به دست مشتریان میرسه.

برای ثبت سفارش و خرید کاشی محراب از گروه آرچی لرن میتونین با شماره تلفن 09153069688 تماس بگیرین و یا کلمه کاشی محراب آرچی لرن رو توی گوگل سرچ کنین و وارد وبسایتشون بشین و باهاشون ارتباط بگیرین.

امیدوارم این مقاله ای که نوشتم بدردتون بخوره و شما رو توی خرید کاشی محراب راهنمایی کنه و مشکلتون رو حل بکنه.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *