ورق گالوانیزه با روش روی‌اندود کردن ورق‌های فولادی تولید می‌شود که این فرآیند باعث افزایش مقاومت آن در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی می‌گردد.

به گزارش اخبار ساختمان، ورق گالوانیزه با روش روی‌اندود کردن ورق‌های فولادی تولید می‌شود که این فرآیند باعث افزایش مقاومت آن در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی می‌گردد. در این روش، لایه‌ای از فلز روی، بر سطح خارجی ورق اسیدشویی شده، کشیده می‌شود. به این فرایند گالوانیزاسیون یا گالوانیزه کردن گفته شده و به همین دلیل محصول نهایی را ورق گالوانیزه می‌نامند.

ورق‌های گالوانیزه چه کاربردهایی دارند؟

این قطعات با توجه به مشخصات فنی و ویژگی‌های خود، کاربردهای منحصربه‌فردی پیدا می‌کنند؛ از متداول‌ترین کاربردهای این ورق‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

* صنعت برق:

در این صنعت، ورق گالوانیزه برای تولید قطعات پوششی و انواع سیم‌کشی‌ها به کار می‌رود. علاوه بر آن، از این قطعات جهت ساخت نردبان کابل، سینی مشبک، سینی توری، سینی کابل پانچ شده، سی چنل، لوله فولادی برق و همچنین در نیروگاه‌های بادی و خورشیدی استفاده می‌شود.

* صنعت خودروسازی:

این محصولات در صنعت خودروسازی جهت تولید شاسی، بدنه و درهای خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین از آن‌ها برای کف کابین، مخازن سوخت و روغن، لوله‌های خارجی، فیلترهای هوا و روغن نیز استفاده می‌شود.

* ساخت تجهیزات ترافیکی و شهری:

گاردریل‌های موجود در سطح شهر، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و ایستگاه‌های اتوبوس نیز از این قطعات ساخته می‌شوند.

* صنعت ساختمان:

این قطعات در اندازه‌های مختلف برای استفاده در ساخت سوله‌ها، انبارها، گلخانه‌ها و سایر ابنیه مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین در صنعت ساختمان از این محصولات جهت تولید اشکال مختلفی مانند پنجره، لولا، نرده و سایر موارد استفاده می‌شود.

* صنعت لوازم خانگی:

ورق گالوانیزه بیشترین مصرف خود را در صنایع تولید لوازم خانگی دارد که برای ساخت لباسشویی، یخچال، بخاری، کولر، کانال کولر و سایر محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به طور کلی، با توجه به گستردگی استفاده از این قطعات در صنایع مختلف، می‌توان گفت که قیمت ورق گالوانیزه امروز تاثیر مستقیمی بر صنایع مختلف دارد و هرگونه نوسان در قیمت آن منجر به تغییراتی در قیمت محصولات صنایع مختلف خواهد شد.

انواع مختلف ورق‌های گالوانیزه

انواع ورق گالوانیزه

تولید انواع ورق‌های گالوانیزه به شکل‌گیری کریستال‌ها و مقدار روی مورد استفاده در فرایند گالوانیزاسیون و سرعت سرد شدن ورق بستگی دارد. ورق‌های گالوانیزه بر اساس شکل ظاهری به سه گروه صاف، گل ریز و گل درشت تقسیم می‌شوند. این ورق‌ها به صورت رول و فابریک در بازار عرضه می‌گردند.

عرض رایج برای ورق‌های گالوانیزه معمولا 1000 و 1250 میلی‌متر است. این ورق‌ها با ضخامت‌های مختلف از 0.2 تا 6 میلی‌متر تولید می‌شوند. ورق‌های گالوانیزه گرم، سرد، شیروانی، شادولاین، کرکره رول آف، گاردریل رنگی، عرشه فولادی، بدنه کانکس و کانال‌های پیش‌ساخته از جمله این قطعات به شمار می‌روند.

مزایای ورق‌های گالوانیزه چیست؟

مزایای ورق گالوانیزه چیست؟

این قطعات به دلیل روش تولید متفاوتشان نسبت به سایر ورق‌های فولادی، مزایای خاص خود را دارا هستند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

* جلوگیری از زنگ زدگی
* طول عمر مفید تا 30 سال
* قابلیت جوشکاری
* قابلیت فرم‌دهی و شکل‌پذیری
* ظاهر باکیفیت نسبت به سایر ورق‌های فلزی
* هزینه پایین نگهداری و تعمیر
* سختی بسیار زیاد نسبت به سایر محصولات فلزی از جمله استیل
* تشخیص آسان سلامت پوشش
* کاهش زمان تولید

با توجه به مزیت‌هایی که به آنها اشاره شد، این قطعات در صنایع مختلف چون لوازم خانگی، صنایع برقی و الکترونیکی، خودروسازی و ساختمان‌های صنعتی و تجهیزات ترافیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جمع‌بندی

در این مطلب، اطلاعات مفیدی درباره ورق‌های گالوانیزه و همچنین کاربرد آن‌ها در صنایع مختلف را ارائه دادیم. شما می‌توانید جهت خرید ورق‌ سیاه و گالوانیزه و همچنین دریافت مشاوره قبل از خرید، با کارشناسان پیوان تماس بگیرید.

شرکت پیوان از بهترین تامین کنندگان این ورق‌ها و سایر مقاطع فولادی به شمار می‌رود و می‌تواند شما را در خرید کم‌ضرر همراهی کند. در وب‌سایت این مجموعه فهرست قیمت این محصولات به صورت روزانه قرار داده می‌شود و کار شما را برای استعلام قیمت راحت خواهد کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *