با توجه به افزایش قیمت مسکن بسیاری از کاربران به فکر بازسازی خانه و منازل خود هستند. از طرف دیگر هرچه از عمر یک خانه بگذرد مشکلات و ایرادات آن بیشتر شده و نیاز به تعمیر و بازسازی دارد. به طور کلی بازسازی منازل به دلایل مختلفی انجام می گیرد.

به گزارش اخبار ساختمان، با توجه به افزایش قیمت مسکن بسیاری از کاربران به فکر بازسازی خانه و منازل خود هستند. از طرف دیگر هرچه از عمر یک خانه بگذرد مشکلات و ایرادات آن بیشتر شده و نیاز به تعمیر و بازسازی دارد. به طور کلی بازسازی منازل به دلایل مختلفی انجام می گیرد.

یکی از این دلایل بهتر شدن کیفیت زندگی است. بازسازی منزل روی کیفیت زندگی تاثیر بسزایی می گذارد و به بهبود آن کمک می کند. چرا که با این بازسازی امکانات جدیدی به خانه اضافه می شود، طراحی دکوراسیون داخلی تغییر و نو می شود و در کل ساختار خانه شکل جدیدی به خود می گیرد. این نو شدن تاثیر زیادی روی روحیه ساکنین خانه می گذارد.

بیشتر شدن ارزش مالی خانه از دیگر دلایل مهم بازسازی است. طبیعتا هرچه امکانات یک خانه بیشتر و به روزتر باشد به قیمت بیشتری در بازار فروخته می شود. به همین دلیل اغلب کاربرانی که قصد فروش خانه را دارند ابتدا آن را بازسازی می کنند.

با بازسازی و نوسازی خانه مشکلات ساختاری و ایمنی خانه برطرف می شود. در واقع بازسازی خانه فقط محدود به زیباسازی خانه نیست. بلکه هر مشکل ایمنی و ساختاری خانه که نیاز به تعمیر دارد را می توان در این پروژه برطرف کرد. از جمله این مشکلات می توان به تعمیر و تعویض سیستم های گرمایشی و سرمایشی، لوله کشی، تاسیسات برق و … اشاره کرد.

با توجه به این دلایل قبل از اینکه اقدام به این کار کنید از خود بپرسید که آیا خانه من نیاز به بازسازی دارد یا خیر؟

بسیاری از نیازها هستند که در گذشته مورد نیاز نبودند و به مرور زمان به وجود می آیند. بازسازی خانه این امکان را به شما می دهد منزل خود را با توجه به این نیازها بسازید.

بازسازی و نوسازی خانه

بازسازی و نوسازی خانه را از کجا شروع کنیم؟

یکی از مهمترین سوالات در زمان بازسازی و نوسازی خانه این است که بازسازی منزل را از کجا شروع کنیم؟

باید بگوییم بازسازی منزل در زمینه های مختلفی انجام می گیرد. مثلا برخی از کاربران تمایل دارند فقط یک بخش از منزل مثلا آشپزخانه یا سالن پذیرایی را بازسازی کنند. ولی برخی دیگر می خواهند تمام خانه را تغییر دهند. برخی قصد تغییر نمای بیرونی ساختمان را دارند و برخی دیگر می خواهند تاسیسات و لوله کشی یا سیستم های گرمایشی و سرمایشی را تغییر دهند.

در هر صورت یکی از بهترین اقدامات قبل از بازسازی داشتن یک برنامه ریزی و زمان بندی برای بازسازی است. با داشتن این برنامه می دانید که بازسازی را از کجا شروع کنید و طی این پروژه مطمئن می شوید بازسازی طبق برنامه ریزی پیش می رود.

در این برنامه ریزی لیستی از نیازها و تغییراتی که باید در خانه اعمال شود را بنویسید و بر اساس آن ها عمل کنید. این برنامه ریزی نه تنها به مرتب انجام شدن بازسازی کمک می کند بلکه سبب می شود که بتوانید هزینه بازسازی هر مرحله را تخمین بزنید.

برای شروع بازسازی ساختمان است بهتر است طی مراحل زیر عمل کنید:

* ابتدا نیازها، مشکلات و نقص و ضعف خود را بشناسید. سپس بازسازی را برای برطرف کردن این مشکلات آغاز کنید.
* برای این بازسازی بودجه ای تعیین کنید و حتما اولویت هایی را نیز تعریف نمایید تا ابتدا آن ها را برطرف شوند.
* اگر نیاز به مجوزهای شهرداری و ساختمانی دارید حتما این مجوزها را اخذ کنید.
* برای اینکه به نتیجه دلخواه برسید حتما بهترین مهندسان و طراحان داخلی را انتخاب کنید که بهترین خدمات را ارائه می دهند.
* بعد شناخت نیازها و تعیین بودجه بازسازی را با در نظر گرفتن اولویت ها آغاز کنید.

بازسازی و نوسازی خانه

چه کارهایی در بازسازی خانه انجام می گیرد؟

یکی دیگر از سوالاتی که کاربران با آن مواجه می شوند این است که بازسازی و تعمیرات ساختمان شامل چه کارهایی است؟

در این راستا باید بگوییم هر کاری که سبب بهتر شدن خانه شما می شود جزء پروژه بازسازی محسوب می شود. فرقی نمی کند این کارها جزئی باشند یا بزرگ. از جمله این کارها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

* بازسازی داخلی و تغییر طراحی دکوراسیون داخلی
* تعمیر و تعویض سیستم های برقی، گرمایشی و سرمایشی
* عوض کردن درب و پنجره
* رنگ کردن محیط داخلی و خارجی خانه
* گچکاری و تزئینات داخلی
* اضافه کردن امکانات مدرن و جدید به خانه مثل حمام مستر
* نصب کفپوش یا کاغذ دیواری
* تعویض کابینت ‌ها و کمدها
* تعمیر و تعویض لوله کشی های آب
* و…

بازسازی و نوسازی خانه

همه چیز در مورد هزینه بازسازی خانه

بررسی مزایا

* افزایش قیمت ملک: مطمئنا یکی از مهمترین مزایای بازسازی و تعمیر ساختمان افزایش قیمت ملک است. در طی این پروژه می توان یک خانه کلنگی و قدیمی را به یک خانه مدرن با تجهیزات پیشرفته تبدیل کرد.
* کاهش مصرف و صرفه جویی در انرژی: بازسازی منزل و اضافه کردن امکانات مدرن می تواند به کم کردن مصرف انرژی کمک کند. چرا که در این پروژه سیستم های بهینه تر جایگزین سیستم های قدیمی می شوند یا از مواد ساختمانی بهتر استفاده و عایق های باکیفیت تری بکار می رود.
* افزایش رفاه و آسایش ساکنین: با بازسازی ساختمان امکانات جدید مثل حمام مستر یا آشپزخانه مدرن یا سیستم های هوشمند به خانه اضافه می شود. این امکانات مدرن رفاه و آسایش ساکنین را بیشتر می کند.
* بهتر شدن ظاهر خانه: بازسازی شکلی جدید به خانه می دهد. در این پروژه می توان رنگ و ظاهر دیوار، کف و سقف خانه را تغییر داد. همچنین از مواد ساختمانی باکیفیت تری استفاده نمود. این فاکتورها تاثیر بسزایی روی جلوه ساختمان می گذارند.

بازسازی و نوسازی خانه

مزیت های بازسازی خانه

بازسازی و تعمیرات ساختمان چقدر زمان نیاز دارد؟

همه کاربران تمایل دارند خانه آن ها سریعا تعمیر و بازسازی شود. اما باید بگوییم مدت زمان بازسازی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که از جمله آن می توان به مقدار تغییرات و بازسازی، نوع پروژه، تعداد نیروی کار و توانمندی مالی اشاره کرد. مثلا امکان دارد یک پروژه طی چند هفته تمام شود ولی همان تغییرات در یک پروژه دیگر چند ماه زمان ببرد. مدت زمان بازسازی خانه با توجه به شرایط هر پروژه متغیر است.

گروه ساختمانی امین امیری

همانطور که اشاره نمودیم یکی از مراحل شروع بازسازی خانه یافتن مهندسان و طراحان حرفه ای و باتجربه است. اگر می خواهید همان نتیجه دلخواه را از بازسازی بگیرید می توانید با گروه ساختمانی امین امیری تماس بگیرید.

این گروه به صورت تخصصی در حوزه های بازسازی و نوسازی، طراحی و دکوراسیون داخلی، ساخت و طراحی ویلا فعالیت دارند. این تیم حرفه ای با بهره گیری از کادری مجرب و متخصص تمام پروژه های نوسازی و بازسازی را با کیفیت، سرعت، دقت و حساسیت بالا انجام می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *