سند تک برگ، یکی از انواع اسناد ملکی است که بهطور رسمی و قانونی ثبت شده و به نام مالک صادر میشود. این نوع سند در مقایسه با اسناد دفترچهای، مزایا و ویژگیهای خاصی دارد که آن را از دیگر انواع اسناد متمایز میکند.
به گزارش اخبار ساختمان، سند تک برگ، یکی از انواع اسناد ملکی است که بهطور رسمی و قانونی ثبت شده و به نام مالک صادر میشود. این نوع سند در مقایسه با اسناد دفترچهای، مزایا و ویژگیهای خاصی دارد که آن را از دیگر انواع اسناد متمایز میکند. در ادامه، برخی از ویژگیها و مزایای سند تک برگ را توضیح میدهم:
1. شفافیت بیشتر
اطلاعات مربوط به ملک و مالک به صورت شفاف و دقیق در سند تک برگ ذکر شده است. این شامل اطلاعاتی مانند موقعیت جغرافیایی ملک، مساحت، شماره پلاک ثبتی و سایر مشخصات فنی میشود.
2. جلوگیری از جعل و تقلب
به دلیل وجود بارکد و کد رهگیری روی سند تک برگ، امکان جعل و تقلب در این نوع اسناد به حداقل میرسد.
3. دسترسی آسان به اطلاعات
با داشتن کد رهگیری و بارکد، دسترسی به اطلاعات سند و ملک مربوطه برای مراجع قانونی و اداری سادهتر و سریعتر میشود.
4. سهولت در نقل و انتقال
فرآیند انتقال مالکیت در سند تک برگ به دلیل سیستم مکانیزه و الکترونیکی که اطلاعات سند را ثبت و بروزرسانی میکند، سادهتر و سریعتر از اسناد دفترچهای انجام میشود.
5. کاهش حجم مدارک
بهجای داشتن چندین صفحه دفترچهای، تمامی اطلاعات در یک برگه جمعآوری شده است که این موضوع از لحاظ مدیریت مدارک و اسناد نیز مزیت محسوب میشود.
6. بهروزرسانی سریع اطلاعات
در صورت تغییراتی مانند نقل و انتقال مالکیت، تقسیم ملک، و سایر تغییرات قانونی، اطلاعات سند تک برگ سریعاً بهروزرسانی و ثبت میشود.
برای درخواست سند تک برگ، مالک یا مالکین میبایست به اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه کرده و با ارائه مدارک لازم، درخواست خود را ثبت کنند. پس از بررسیهای لازم و تایید، سند تک برگ جدید به نام مالک یا مالکین جدید صادر میشود.
یک نکته حائز اهمیت هنگام اخذ سند تک برگ کارهای مربوط به ثبت نقشه utm و نقشه برداری آن می باشد. شما می بایست قبل از مراجعه به اداره ثبت ابتدا این مدارک را تهیه کنید و سپس جهت اخذ سند تک برگ اقدامات لازم را انجام دهید.
جهت انجام صفر تا صد مراحل اخذ سند تک برگ می توانید به وبسایت www.naqshehbardari.ir مراجعه نمایید.
بدون دیدگاه