با بودجه سه میلیارد تومان در تهران، امکان خرید آپارتمان هایی با متراژ ۳۵ تا ۶۰ متر و سن بنا بین ۶ تا ۲۴ سال در مناطقی مانند شریعتی، فلاح، میدان پاستور و شهرک ولیعصر وجود دارد.

به گزارش اخبار ساختمان، یکی از مسائل مهم اقشار مختلف جامعه، خرید مسکن در وضعیت فعلی بازار است. عدم تناسب میان عرضه و تقاضا، عدم ساخت مسکن طی سال های اخیر و اوضاع نابسامان قیمتی، همگی موجب شدند تا خرید مسکن سخت شود.
این در حالی بوده که بررسی بازار مسکن در تهران نشان می دهد، با بودجه سه میلیارد تومان، تنها آپارتمان هایی با متراژ حدود ۳۵ تا ۶۰ متر مربع و سن بنای بین ۶ تا ۲۴ سال قابل خرید هستند.
در محله هایی مانند فلاح، پاستور، شهرک ولیعصر و سلسبیل، آپارتمان هایی با این محدوده بودجه یافت می شود. برای مثال در محله فلاح آپارتمان ۶۷ متری با حدود ۶ سال سن بنا، به قیمت حدودا ۴۴ میلیون و ۷۷۶ هزار تومان به ازای هر متر مربع موجود است.
همچنین در محله سلسبیل نیز آپارتمان ۴۸ متری با حدود ۲۰ سال سن بنا، با قیمت حدود ۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع وجود دارد. گفتنی است که برای خرید در این بازه قیمت و متراژ، معمولا باید به مناطق مصرفی با قیمت متوسط تا پایین تر نسبت به مناطق مرکزی تهران مراجعه کنید.

قیمت مسکن در تهران – 24 شهریور 1403
محدوده متراژ سال ساخت قیمت
سلسبیل 48 1384 سه میلیارد تومان
شهرک ولیعصر 60 1388 سه میلیارد تومان
فلاح 67 1397 سه میلیارد تومان
میدان پاستور 48 1381 سه میلیارد تومان
شریعتی 35 1380 سه میلیارد تومان
افسریه 56 1384 سه میلیارد تومان

اقتصاد معاصر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *