آداب معاشرت در مهمانی و رستوران

جالب است بدانید که هر میهمانی دادن و یا میهمانی رفتن اداب خاص خود را دارد باید یادبگیرید که موقع غذا خوردن و قرار ملاقات با افراد مهم بتوانید اداب معاشرت مهمانی را رعایت کنید این کار هم وجه شخصیتی شما را در اذعان عمومی بالا میبرد و هم با رعایت اداب میتوانید اعتماد بنفس خویش را بازیابی کنید ما در این مطلب تصمیم داریم تمام نکات اداب معاشرت مهمانی را برای شما دوستان بازگو کنیم.
این که چه طور کاری کنیم که مهمانمان احساس راحتی کند و هنگامی که مهمان هستیم چه طور رفتار کنیم.

آداب معاشرت در مهمانی

– قبل از رفتن به مهمانی، با میزبان تماس گرفته و با او هماهنگی كنید.

– بهتر است از میزبان بخواهید خویش وقت مناسب را تعيين كند.

– طوری دعوت کنید که همه چیز معلوم باشد.

– طوری مهمانتان را دعوت کنید، که بداند در انتظار چه چیزی باشد.

– برای دعوت کردن گروه‌های کوچک یا مناسبت های خودمانی میتوانید از تلفن استفاده کنید، ولی برای دعوت کردن مهمانان بیش تر یا رسمی تر، استفاده از دعوت نامه های چاپی میتواند براهمیت مناسبت بیفزاید.

– در هر صورت مهمانان شما باید بدانند به چه مناسبتی، به کجا، چه زمانی و به چه علتی دعوت شده اند.

– همچنين مهمانان باید بدانند چه نوع لباسی بپوشند وچه چیزی با خویش بیاورند.

– ارامش خویش را حفظ کنید:

حال و هوای شما تعيين کننده ی حال و هوای مهمانی تان است.

چند دقیقه پیش از رسیدن مهمان ها را صرف آرام کردن خویش کنید وهر اتفاقی هم که افتاد هیچوقت اجازه ندهید مهمانانتان فکر کنند شما کلافه و ناراحت هستید.

این حالت شما استرس و ناراحتی را به آنها هم منتقل می کند.

– از مهمانانتان استقبال کنید:

مهم ترین وظیفه ی یک میزبان خوب این است که کاری کند مهمان احساس راحتی کند و احساس کند مورد استقبال قرار گرفته است.

– با شوق با آنها سلام و علیک کنید.

– درصورتی که با همسرتان از مهمانان پذیرایی می کنید وجود تنها یکی از شما جلوی در برای استقبال از مهمانان کافی است.

– سلام و احوالپرسی صحیح و مناسب یکی از ملزومات اداب رابطه اجتماعی است. اولین برخورد آدم ها با یکدیگر باید با رعایت دو اصل زیر همراه باشد:

– شما باید دست طرف مقابل را سریع فشرده و رها کنید. هیچوقت دست مخاطب را برای مدت طولانی در دست نگیرید برای این که با این کار، حریم خصوصی افراد را نقض می کنید. با دست روی شانه طرف مقابل زدن هم در این زمانه چندان مناسب نیست و یک رفتار نخ نما و کهنه بشمار می رود.

– مردها بهتر است در مقابل خانم‌ها قدری به جلو خم شده و خيلي کم و کوچک حالت تعظیم بخود بگیرند.

– وقت شناسی یکی از اصول نخست اداب درست معاشرت به شمار می رود. شما باید همیشه سر وقت یا حتی چند دقیقه زودتر در محل قرار حاضر شوید. درصورتی که بنا به هر علتی، دیر به قرار ملاقات رسیدید، حتماً برای تأخیر خویش معذرت خواهی کنید.

– لباس مناسب به تن داشتن باعث افزایش اعتماد به نفس هم می شود. لزوما نباید لباس هایتان گران قیمت باشد، همین که مرتب و تمیز و اتوکشیده باشند کافی است. به عنوان نمونه ، برای مردان مهم است که همیشه کفش های واکس خورده و کت یا پیراهن اتوکشیده داشته باشند.

آداب معاشرت , آموزش آداب معاشرت , آداب معاشرت غذا خوردن
آداب معاشرت در مهمانی و رستوران

اداب معاشرت در رستوران

– پیش از رفتن به رستوران اگر به دوست یا همراه خویش بگویید:« مهمان من» یعنی باید همه هزینه ها را خودتان پرداخت کنید. ولی هنگامی که می گویید« با هم به رستوران برویم» یعنی شما قرار است فقط دُنگ خویش را پرداخت کنید.

چیدمان وسایل روی میز در رستوران

روی میز رستوران های رسمی قاشق و چنگال و وسایل گوناگونی چیده شده است که لازم است با همه آن ها و موارد استفاده شان اشنا باشید.

به ترتیب شماره وسایل روی میز در رستوران را معرفی می نماییم:

1- دستمال:باید روی ران پاها قرار داده شود.

2- چنگال سالاد

3- چنگال غذاخوری

4- بشقاب

5- پیشدستی سالاد

6- کارد

7- قاشق چایخوری

8- قاشق سوپ خوری

9- استکان و نعلبکی:برای دسر

10- لیوان نوشیدنی های روشن

11- لیوان نوشیدنی های تیره

12- لیوان آب

13- قاشق دسر خوری

14- چنگال دسر خوری

15- کارد دسر خوری

16- پیشدستی برای نان